شهیدان دانش‌آموز کلاس درس را به جبهه‌های نبرد بردند/ جنگاوری در راه دین خدا محدود به سن و سال نیست

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌مناسبت یادواره شهید رضا سلیمانی ابهری و ۳۶هزار دانش‌آموز پیامی را صادر کرد که در این یادواره قرائت شد.

به گزارش سادس به نقل از تسنیم سرلشگر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌مناسبت یادواره شهید رضا سلیمانی ابهری و  ۳۶هزار دانش‌آموز پیامی را صادر کرد که در این یادواره توسط مسعود رمرودی، معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان قرائت شد.

متن پیام سرلشگر جعفری به‌شرح زیر است:

هنر جلوه بی‌بدیل عشق است و شهادت هنر مردان خداست و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان، هنری کمتر از شهادت نیست. شهید از آن رو زنده و جاوید است که هستی خویش را با هست هستی پیوند جاودانه زده و به‌برکت همین پیوند مقدس است که چون‌، ستاره‌ای پرفروغ در افق آسمان هدایت، راه خانه دوست را اشاره می‌کند.

بزرگ‌مردان کوچک سرزمین ما در عرصه مبارزه با استکبار و استبداد، با تأسی از شهدای کربلا، به‌ویژه حضرت قاسم‌بن الحسن (علیه السلام) حماسه‌های دیگری از جنس تاریخ کربلا را در ۸ سال دفاع مقدس در اذهان دنیا تکرار و خلق نمودند و به جهانیان ثابت کردند، جنگاوری در راه دین خدا محدود به سن و سال نیست و هر جا که ولی خدا درخواست یاری کرد، باید از گرامی‌ترین سرمایه خود یعنی جان گذشت.

بی‎گمان آنچه انسان را در نوجوانی به فیض شهادت نائل می‌دارد مرهون بصیرت پدران و مادرانی است که به تعلیم اسلامی و تربیت عالی فرزندان خود همت گماشته‌اند و ولایتمداری را چنان میراثی گرانسنگ، به آنان سپرده‌اند.

ازاین‌رو گرامیداشت مقام شامخ تمامی شهدا به‌ویژه ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز و ادای احترام به بزرگ‌منشی خانواده ‌هایی که عزیزان خود را در راه دین و احیای ارزش‌های الهی تقدیم نمودند فرصت مغتنمی را برای کسب فیض از سیره و سلوک شهدا و ایثارگران و خانواده معزز ایشان فراهم می‌آورد.

شهدای نوجوانی همچون شهیدان محمدحسین فهمیده، مرحمت بالازاده، حسینعلی و رضا سلیمانی ابهری تنها نمونه‌هایی از ۵۵۰  هزار دانش‌آموزی هستند که آگاهانه و با بصیرت، کلاس درس و تعلیم و تربیت را به جبهه نبرد با دشمن برده تا در دانشگاه ایثار و شهادت، درس عاشقی و مردانگی بیاموزند و بی‌تردید معرفی سبک زندگی و آرمان‌های این شهدا یکی از راههای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان جامعه است.

امیداست که به‌فضل الهی، این محفل معنوی که در راستای تکریم شهدا و عمل به فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) است، منشأ خیر و بصیرت برای تمامی نوجوانان و موجب تجدیدعهد و میثاق هم‌نسلان شهدا و ایثارگران شود.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *