خدمت در کشور و نظام ولایی نعمتی عظیم و افتخاری بزرگ است

 رئیس پلیس راه راهور ناجا گفت: خدمت در کشور و نظام ولایی نعمتی عظیم و افتخاری بزرگ است.
 به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمد حسین حمیدی” در آیین تکریم و معارفه رئیس پلیس راه استان همدان با تقدیر از تلاش های سرهنگ ” شاکری ” گفت: سرهنگ شاکری یکی از بهترین فرماندهان پلیس راه بود که در استان همدان خدمت می کرد و برای وی از خداوند متعال آرزوی موفقیت داریم.

وی با اشاره به کارنامه و اقدامات پلیس راه استان همدان در طول پنج سال گذشته بیان داشت: از سال ۸۵ تا سال ۹۴ به طور مداوم شاهد کاهش آمار تصادفات و تلفات جاده ای در سطح استان بوده ایم که این توفیق یک کار بین بخشی و با تعامل و همکاری تمامی سازمان های دخیل در امر ترافیک محقق شده است.

سرهنگ حمیدی روند کاهش تصادفات را در این مدت ، ۳۸ درصد بیان کرد و افزود: به تبع آن برخورد با تخلفات به ویژه تخلفات حادثه ساز در جاده های استان افزایش داشته است.

این مقام مسئول بیان داشت: استان همدان به دلیل داشتن وضعیت خاص راه ها و دارا بودن حجم بالای راه های اصلی و افزایش تردد در راه های فرعی از آمار ۳۹ درصدی واژگونی ها برخوردار است، در حالی که این آمار در کشور ۳۴ درصد است.

سرهنگ حمیدی در ادامه با اشاره به حجم بالای گردشگران در استان همدان افزود: ناآشنا بودن رانندگان و مسافران با راه های فرعی و مناطق توریستی و گردشگری استان سبب شده که بخشی از تصادفات استان در محورهای فرعی صورت گیرد.

وی عنوان داشت: به دلیل بالا بودن حجم تردد کامیون ها در محورهای استان بیشترین حجم تصادفات را در استان ، کامیون ها به خود اختصاص داده اند.

سرهنگ حمیدی آمار تصادفات و راه های اصلی را در کشور ۶۲ درصد و در همدان ۷۴ درصد عنوان و تصریح کرد: ۶۵ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری فاصله شهرها به وقوع پیوسته در حالی که این آمار در همدان ۵۹ درصد ولی آمار تصادفات از فاصله ۳۰ کیلومتری به بعد در همدان ۴۲ درصد بوده که این آمار در کل کشور ۳۵ درصد است.

وی با اشاره به طرح ترافیکی اربعین گفت: استان همدان به سبب شرایط ویژه و قرارگرفتن در کریدور غرب و جنوب به مرکز کشور ، همچنین شاهراه زیارتی عتبات عالیات و همچنین شرایط جوی و کوهستانی بودن اغلب محورها دارای ویژگی های خاص بوده و تصادفات در این محورها می تواند آمارهای کشور را جابجا کند.

رئیس پلیس راه راهور ناجا در خاتمه گفت: با وجود شرایط خاص راه ها در استان می طلبد با برنامه ریزی دقیق و استفاده بهینه از تجهیزات و توان نیروی انسانی به بهبود و انضباط ترافیکی و روند روبه کاهش تصادفات کمک کرد که امیدواریم “سرهنگ عزیزی” رئیس پلیس راه استان همدان در ادامه راه بتواند به این مهم نائل آید.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *