سامانه 110 به عنوان نقطه ثقل برنامه ريزي عملياتي در نيروي انتظامي است

فرمانده انتظامي استان، گفت: سامانه فوريتهاي پليسي 110 به عنوان نقطه ثقل برنامه ريزي عملياتي در نيروي انتظامي است.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، سرهنگ “عبدالرضا ناظري” در کميسيون کيفي سازي 110 بيان داشت: زماني که مردم يک دستگاه امنيت آفرين همچون پليس را در مواجهه با اتفاقات و حوادث اجتماعي و امنيتي مرتبط به عنوان يک مامن و پناهگاه محکم و سالم دريافته و از حسن عملکرد آن اطمينان حاصل مي کنند در نتيجه سيل مطالبات آنان جهت احقاق حق به سوي اين سازمان و ماموران سخت کوش آن سرازير مي شود.

وي در ادامه در تشريح ماموريت هاي فوريتي 110 گفت: جرايم مسلحانه، سرقت هاي درحال وقوع، قتل، خريد و فروش موادمخدر در ملا عام، حضور عوامل شرارت، نزاع و درگيري، ايجاد مزاحمت براي بانوان، اختلافات خانوادگي منجر به ضرب و جرح و وقوع تصادفات جرحي و فوتي از جمله ماموريت هاي فوريتي است.

اين مقام ارشد انتظامي از توسعه برنامه هاي جامعه محور به عنوان راهبردي در افزايش نظم و انضباط اجتماعي خبر داد و گفت: نيروي انتظامي به تنهايي نمي تواند روند جرم و بي نظمي را مهار و كنترل اجتماعي را اعمال كند و براي پيشگيري از جرم و حل مشكلات اجتماعي، نياز به همكاري و كمك ‌آحاد مردم است.

سرهنگ “ناظري” اعتماد، ارتباط و مشارکت مردم را اصول و پايه اصلي سرمايه اجتماعي خواند و اظهار داشت: ارزش هاي اجتماعي مي تواند به انسجام اجتماعي کمک کند و باعث نظم اجتماعي که زيربناي امنيت پايدار است، شود.

فرمانده انتظامي ويژه شرق استان تهران در خاتمه تأکيد کرد: مردم پيکره اصلي جامعه هستند و هيچ امري بدون حضور آن ها در جامعه شکل نخواهد گرفت و نيروي انتظامي همواره درصدد است در راستاي حفظ سرمايه هاي مادي و معنوي خود از وجود مردم درحفظ و برقراري امنيت بهره مند شود.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *