سارقان 60 ميليارد اشياء عتيقه و قيمتي در البرز دستگير شدند

 فرمانده انتظامي استان از شناسايي و دستگيري اعضاي باند سارقان به عنف اشياء قيمتي و عتيقه ، به ارزش 60 ميليارد ريال خبر داد .
به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس سردار ” کامراني صالح ” گفت : در پي دريافت گزارش هايي مبني بر فعاليت اعضاي باند سارقان به عنف در پوشش خريداران اشياء عتيقه ، شناسايي و دستگيري اعضاي باند مذکور در دستور کار ماموران اداره مبارزه با سرقت پليس آگاهي قرار گرفت .

وي در خصوص شيوه عملکرد اين باند اظهار داشت : سارقان که سه نفر بودند، به عنوان خريدار اشياي قيمتي و آنتيک، طعمه هاي خود را که اکثراً افراد پير و مسن بودند شناسايي و با اعلام اين موضوع که خريدار اين اجناس در خارج از کشور است ، با جلب اطمينان آنها به بهانه ديدن اجناس به منزل فروشندگان مراجعه مي کردند.

سردار کامراني صالح افزود : سارقان اشياء عتيقه ، قبل از مراجعه به منزل فروشندگان ، از صاحبخانه مي خواستند که خانه را خلوت کند تا خريدار خارجي با آرامش اشياء قيمتي را انتخاب کند و سپس با هماهنگي اوليه دو اکيپ خودرويي به محل مراجعه و سه نفر در قالب معرف، کارشناس و محافظ وارد منزل مي شدند.

فرمانده انتظامي استان البرز گفت : زماني که صاحب مال، اشياء را براي کارشناسي به اين سه نفر نشان مي داد فرد معرف به بهانه آوردن پول و خريدار خارجي از منزل خارج مي شد و بقيه اعضاء باند اموال را جمع آوري و دريک موقعيت مناسب با اسپري گاز اشک آور فضاي منزل را آلوده و اقدام به فرار مي کردند.

سردار کامراني صالح افزود : با دريافت گزارش هاي متعدد سرقت با اين شيوه در تهران و کرج، مأموران پليس آگاهي البرز موضوع را در دستور کار قرار دادند و با به کارگيري شگردهاي پليسي ويژه، يکي از اعضاي اين باند که فردي سابقه دار بود دستگير شد که با اعتراف اين فرد، 2 نفر ديگر از اعضاي اين باند نيز شناسايي و دستگير شدند.

گفتني است ، 9 قطعه اشياي آنتيک و طلاهاي قديمي به ارزش تقريبي 60 ميليارد ريال در اين عمليات کشف شد.

کشف 356 کيلو گرم انواع مواد مخدر طي دو هفته گذشته

فرمانده انتظامي استان البرز در ادامه اين نشست از کشف 356 کيلو گرم انواع مواد مخدر طي دو هفته اخير در سطح استان خبر داد و گفت : اين مقدار مواد شامل 318 کيلوگرم ترياک ، 35 کيلوگرم حشيش ، يک کيلوگرم شيشه و دو کيلوگرم سايرمواد مخدر است .

وي افزود : در اين مدت 23 قاچاقچي ، 78 توزيع کننده مواد مخدر و 312 نگهدارنده مواد افيوني دستگير شدند .

سردار کامراني صالح از جمع آوري 280 معتاد و تحويل آنها به مراکز ترک اعتياد مجاز و توقيف هشت دستگاه خودرو از قاچاقچيان خبر داد .

فرمانده انتظامي استان البرز در پايان از تشديد اجراي طرح هاي مقابله با قاچاق کالا و ارز در استان خبر داد و گفت : اولين طرح مبارزه با کالاي دخاني و ترانزيتي از روز گذشته آغاز شده و به مدت 48 ساعت در سطح استان به اجرا در خواهد آمد .

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *