كشف قريب به 4 تن انواع مواد مخدر / انهدام دو باند ترانزيت مواد افيوني

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر پايتخت ، از كشف قريب به چهار تن انواع مواد مخدر و انهدام دو باند ترانزيت مواد افيوني طي دو عمليات جداگانه و مشترك اين پليس با فرماندهي انتظامي استان سمنان و شهرستان شهرري طي 24 ساعت گذشته خبر داد .

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس سرهنگ ” بخشنده “،‌ رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ،‌ صبح امروز ضمن تشريح جزئيات اين دو عمليات مشترک، گفت: يك سال پيش پرونده اي مبني بر فعاليت گسترده چهار قاچاقچي حرفه اي به پليس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ ارسال شد و رسيدگي به موضوع بلافاصله در دستور کار قرار گرفت.

وي با بيان اينکه به محض دريافت پرونده کار اطلاعاتي و عملياتي ماموران در اين خصوص آغاز شد،‌ افزود: در همان تحقيقات ابتدايي مشخص شد، متهمان اين پرونده اعضاي باندي هستند که اقدام به ترانزيت محموله هاي سنگين مواد مخدر از نواحي شرقي و جنوبي کشور به سمت شهر تهران مي کنند كه بر همين اساس،‌ تحقيقات گسترده پليسي از سوي ماموران عمليات ويژه پليس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ ادامه يافت تا اينکه پس از قريب به يک سال تلاش اطلاعاتي – عملياتي مشخص شد قاچاقچيان مقادير قابل توجه اي مواد مخدر را از شرق كشور تحويل گرفته و پس از بارگيري در يك دستگاه خودروي نيسان و در حال حرکت به سمت پاکدشت ورامين هستند.

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر فاتب گفت:متعاقبا مشخص شد متهمان محموله مذكور را با دو دستگاه خودرو پرشيا به سمت استان سمنان و تهران اسكورت مي کنند و تازه وارد شهرستان دامغان شده اند.

سرهنگ بخشنده،‌ اظهارداشت:با تجميع اطلاعات به دست آمده و با انجام هماهنگي هاي لازم، نيابت قضائي اخذ و تيم هاي عملياتي پليس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ و شهرستان دامغان به صورت نامحسوس محدوده تردد متهمان را تحت كنترل قرار دادند تا اينكه در نهايت شب گذشته اعضاي اين باند حرفه اي، به همراه خودروهايشان شناسايي و تحت تعقيب قرار گرفتند.

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ،‌ با بيان اينکه متهمان به محض مشاهده ماموران فرار را بر قرار ترجيح دادند، بيان داشت: با فرار متهمان عمليات تعيقب و گريز پليسي آغاز و متهمان در حاليکه بي توجه به دستور ايست پليس به فرار جنون آميز خود ادامه مي دادند با شليک چند گلوله متوقف و دستگير شدند.

اين مقام ارشد انتظامي در پليس پايتخت با اشاره به کشف يک تن و 800 کيلوگرم ترياک ، 200 کيلو گرم هروئين و توقيف سه دستگاه خودرو از متهمان خاطرنشان کرد: تحقيقات بر روي اين پرونده در جهت کشف ديگر مرتبطان و زواياي پنهان آن کماکان از سوي ماموران عمليات ويژه اين پليس ادامه دارد.

وي در تشريح عمليات ديگري كه روز گذشته با همكاري سربازان گمنام امام زمان (عج) شهر ري انجام گرفت، اظهار داشت: برابر گزارش رسيده از اداره اطلاعات شهر ري مبني بر ترانزيت يك محموله سنگين مرفين توسط سه قاچاقچي رسيدگي به اين پرونده در دستور كار ماموران پايگاه نهم پليس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ قرار گرفت.

بر همين اساس تحقيقات پليسي آغاز و پس از چندين ساعت تلاش اطلاعاتي و عملياتي مشخص شد كه اعضاي اين باند، مواد مخدر را از مرزهاي جنوبي كشور تحويل گرفته و به شهرستان ري منتقل و قصد دارند در يكي از باراندازهاي اين محدوده اقدام به توزيع آن کنند.

سرهنگ بخشنده، در ادامه تصريح كرد: با تجميع اطلاعات به دست آمده و با انجام هماهنگي هاي لازم ماموارن پايگاه نهم اين يگان به محل دپوي مواد اعزام و موفق شدند در يك عمليات منسجم و هماهنگ سه قاچاقچي مذكور را دستگير و قريب به دو تن مرفين از آنها كشف كنند.

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر پايتخت در پايان ضمن اشاره به تحقيقات تكميلي بر روي پرونده جهت شناسايي ساير متهمان مرتبط با آن،‌گفت: در اين عمليات نيز سه دستگاه خودروي متهمان توقيف و پرونده براي سير مراحل قانوني در اختيار مقام قضائي قرار گرفت.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *