با وجود تنگناها در سال گذشته، عملکرد خوبی نسبت به بودجه داشتیم

«در پایان سال ۹۴ علیرغم همه سختی‌ها و تنگناههایی که با آن‌ها مواجه بوده‌ایم با تلاش قابل تقدیر کلیه همکاران مخصوصاً در بخش وصول و حمایت قاطع مدیرعامل یانک ملت، با ۱۱ میلیارد تومان سود، باز هم از بودجه پیشی گرفتیم».

به گزارش سادس به نقل از روابط عمومی شرکت طرح واندیشه بهساز ملت،ناصرتاهباز، مدیرعامل شرکت طرح و اندیشه بهساز ملت در نخستین جلسه ماهیانه سال ۹۵ با کارکنان که صبح روز پنج شنبه ۹ اردیبهشت همزمان با روز شورا‌ها در سالن فجر برگزار شد ضمن اعلام این مطلب، سال ۹۴ را سخت‌ترین سال فعالیت شرکت طرح و اندیشه در ۹ سال گذشته دانست.
در این نشست که معاونین و مدیران شرکت، مدیران میانی، روسای ادارات و کلیه پرسنل شاغل در تهران و دفتر نمایندگی استان البرز در آن حضور داشتند تاهباز حمایت قاطع آقای رستگار مدیر عامل و برخی از مدیران ارشد بانک ملت از شرکت طرح واندیشه را برغم کم لطفی برخی افراد از جمله مهم‌ترین دلایل موفقیت در سال ۹۴ عنوان کرد.
تاهباز در ادامه افزود: «شرکتی که ۴ سال سود خوبی داشت به عنوان مثال از ۴ میلیارد سود سال ۸۹ به سود ۲۱ میلیاردی در سال ۹۳ رسیده بود اما در ۶ ماه نخست سال گذشته به دلایل مختلف از جمله کاهش کارمزد و به روش پله کانی زیان را تجربه کرد، که خوشبختانه به دلیل حمایت مثال زدنی مدیرعامل بانک ملت و همچنین تلاش چند برابری همکاران ما در بخش وصول مخصوصاً در استان‌ها، در پایان سال ۹۴، ۱۱ میلیارد تومان سود داشتیم که نشان از پیشی گرفتن از بودجه را دارد.
بر پایه این گزارش وی همچنین موضوع کاهش نیروی انسانی را از دیگر چالش‌های شرکت در سال ۹۴ ذکر کرد و گفت: «تکلیفی بود که باید به آن عمل می‌کردیم یعنی موظف شدیم تعداد نیروی انسانی خود را از ۱۰۴۰ نفر به ۹۵۰ نفر برسانیم.
مدیرعامل شرکت افزود: طبق تعهدات خود تعدادی از همکاران اواخر سال ۹۴ از شرکت جدا شدند و مابقی باید تا پایان اردیبهشت ماه قطع همکاری کنند.
مدیرعامل شرکت طرح و اندیشه در بخش دیگری از سخنان خود در این جلسه اظهار داشت: «به دنبال بازارهای جدید و تنوع محصول و خدمات هستیم تا طیف مشتریان خود را وسعت ببخشیم.
وی واگذاری بخشی از پرونده‌های واحد حقوقی بانک ملت به شرکت طرح واندیشه را از جدید‌ترین مأموریت‌های این شرکت بر شمرد و گفت: البته این بخش از کار را به موسسه حقوقی توسعه میزان اندیشه تفویض کردیم که ۵۰درصد از سهام آن متعلق به شرکت طرح و اندیشه است.»
تاهباز در ادامه با قدردانی از عملکرد همه مدیران در سال ۹۴، به جدید‌ترین تصمیمات سازمانی در راستای اصلاح ساختار تشکیلاتی شرکت نیز اشاره کرد از جمله اینکه تعداد معاونت‌های شرکت از ۸ معاونت به ۴ معاونت کاهش پیدا کرد.
بنابر این گزارش تاهباز ساختار جدید شرکت را شامل ادغام سه معاونت عملیات مرکز، معاونت عملیات استان‌ها و معاونت عملیات پروژه‌ها و ایجاد یک معاونت جدید با عنوان معاونت عملیات و مسئولیت سید رحمان حسینی، ادغام معاونت طرح و برنامه و اداری و توسعه سرمایه انسانی و ایجاد معاونتی تحت عنوان معاونت توسعه و منابع انسانی با مسئولیت سید رامین مدنی‌زاده، معاونت مالی و اقتصادی با مسئولیت سید مجتبی بیات، معاونت اموراجرائی با مسئولیت مهندس جلال و حذف معاونت حقوقی و امور قرارداد‌ها و تقسیم مأموریت‌های این معاونت به معاونت مالی و اقتصادی، معاونت عملیات کل و موسسه حقوقی توسعه میزان اندیشه اعلام کرد.
مدیرعامل شرکت مدیریت‌های مستقل را نیز شامل مدیریت حراست، حسابرسی داخلی، فناوری اطلاعات و روابط عمومی اعلام کرد.
او در پایان سخنان خود ضمن اشاره به گذشته شرکت طرح واندیشه که با تلاش خالصانه و صادقانه همه کارکنان به جایگاه فعلی رسیده است مدیران و کارکنان این شرکت را به رعایت بیشتر و بهتر رفتار بر مدار اخلاق اسلامی، تکریم ارباب رجوع و پرهیز از شایعه‌پراکنی فراخواند.
گفتنی است که در این جلسه ابتدا عبداله‌زاده مدیر روابط عمومی شرکت ضمن خیرمقدم به میهمانان شرکت کننده، از همکاری و مشارکت صمیمانه معاونت اجرائی، معاونت اداری و توسعه سرمایه انسانی و مدیریت حراست در برگزاری این نشست قدردانی کرد و در ادامه نیز تقی قربانی مدیر حراست با اشاره به وظایف این مدیریت در حفاظت از پرسنل، اسناد و مدارک سازمانی، آی‌تی، اموال منقول و غیرمنقول شرکت و حقوق مشتریان و همچنین تأکید به نقش پررنگ حراست به عنوان مشاوری امین برای مدیران ارشد و دقت نظر بیشتر نسبت به عملکرد کار‌شناسان وصول، پیگیری و تعیین صلاحیت افراد با هدف شناخت افراد اصلح برای همکاری با شرکت را از دیگر وظایف راهبردی مدیریت حراست دانست.
قربانی مهم‌ترین وظیفه مدیریت حراست را در سال ۹۵ پیشگیری و مقابله با هرنوع شایعه‌پراکنی در شرکت عنوان کرد و افزود: «با کسانی که منشأ شایعه باشند و کسانی که ناقل آن باشند تا مرحله قطع همکاری با شرکت برخورد خواهد شد.»
به گزارش روابط عمومی طرح واندیشه مهندس جلال معاون اجرایی شرکت دومین سخنران بود که در ابتدا به جایگاه ارزشمند برند شرکت طرح واندیشه در صنعت وصول مطالبات کشور و ضرورت تلاش همه مدیران و کارکنان برای حفظ این برند اشاره کرد و در ادامه به تشریح مهم‌ترین مأموریت این معاونت از جمله بسترسازی با هدف افزایش کارآیی پرسنل مانند بهبود فضای کار و آسایش آن‌ها پرداخت.
وی در ادامه افزود: معاونت اجرائی تلاش می‌کند ضمن کاهش هزینه‌ها در فرایند فعالیت‌های خود، از شیوه‌ها و متد‌های به روز نیز استفاده کند.»
مهندس جلال صرفه‌جویی حداکثری در مصرف انرژی با استفاده از روش‌های مختلف اصلاحی، احداث موتورخانه و سیستم سرمایش مناسب و همچنین برخی فعالیت‌های عمرانی از جمله بازسازی فیزیکی در ساختمان‌های شرکت را از مهم‌ترین برنامه‌های معاونت اجرائی در سال ۹۵ اعلام کرد.
به گزارش روابط عمومی سید مجتبی بیات معاون مالی و اقتصادی سخنران بعدی جلسه به گزارش حسابرس معتمد بورس و بازرس قانونی شرکت اشاره کرد و گفت: خوشبختانه برای پنجمین سال پیاپی اعلام شد که شرکت طرح و اندیشه فاقد هرگونه ایراد مدیریتی است.
معاون مالی و اقتصادی همچنین افزود: «در گروه مالی ملت تنها شرکتی هستیم که موفق به اخذ مفاصاحساب برای ۷سال اخیر شدیم.
بیات تأکید کرد: همه مفاصاحساب‌هایمان را تا پایان سال ۹۳ گرفتیم و سال ۹۴ را به دلیل اینکه هنوز جاری است دریافت نکردیم.»
برپایه این گزارش وی در ادامه در باب اهمیت کار این معاونت گفت: «معاونت مالی و اقتصادی پروژ ه‌ها را تک به تک بررسی و سود و زیان آن را اعلام می‌کند.»
بیات ارتباط معاونت مالی و اقتصادی با پرسنل را یک چهارم ظرفیت این معاونت برشمرد و گفت: «سه چهارم ظرفیت و توانمندی معاونت صرف ارتباطات و مأموریت‌های بیرونی می‌شود.»
معاون مالی و اقتصادی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تأکید به همکاران مبنی بر تعامل بیشتر با واحد اموال این معاونت، به آنان متذکر شد در حفظ و مراقبت اموال اداری خود بیشتر تلاش کنند تا زمان جابجایی با مشکلی بروز نشوند.
بنابر این گزارش سیدرحمان حسینی معاونت جدید عملیات و معاون سابق عملیات استان‌ها آخرین بخش اول جلسه بود که به بیان عملکرد این معاونت در سال گذشته پرداخت.
و ی گفت: «برای سال ۹۴ حدود ۱۰ هزار میلیارد وصول برای ما هدف‌گذاری شده بود که به لطف خدا و همت همکاران ۱۵هزار میلیارد وصولی داشتیم یعنی ۵۰ درصد بیشتر از هدف.
حسینی در ادامه میانگین وصول هر نفر کار‌شناس این معاونت در استان‌ها را ۱۸۰ میلیون تومان عنوان کرد.
وی همچنین در رابطه با پروژه بانک تجارت در استان‌ها که در دو ماه آخر سال ۹۴ به معاونت عملیات استان‌ها ارجاع شده بود، گفت: با عملیاتی کردن فعالیت این پروژه در ۲۰ استان، موفق به وصول ۲۰ میلیارد تومان در این پروژه شدیم.»
حسینی ساماندهی نیروی انسانی، تغییر رویکرد وصول از غیرنقدی به نقد و برنامه‌ریزی در جهت تسهیل دریافت مواد اولیه (پرونده) از بانک‌ها را از جلمه برنامه‌های این معاونت در استراتژی سال ۹۵ برشمرد.
گفتنی است در پایان این مراسم از همکاران شرکت کننده در جلسه به صرف ناهار پذیرایی شد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *