نگاهی به سنت های ازدواج در 13 کشور جهان

با جوانه های سبز روشن، بهار می آید ، آغاز دوباره برای مراسمی شاد برای دو دلداده و عاشق: بهار ، فصل عروسی است.

مراسم ازدواج در سراسر جهان یکی از زیباترین مراسمات و فرهنگ هاست که دو نفر در طی قرن ها از آبا و اجداد خود آموخته اند و به آن افتخار می کنند.

هر کشور و فرهنگ سنت خاص خود را برای مراسم ازدواج دارد مثلا: عروس مسلمان بلغاری، چهره اش را مانند عروسک های چینی رنگ می کند یا در مقدونیه، بهترین مرد باید صورت داماد را بتراشد.

در زیر، نگاهی داریم به برخی از پر جنب و جوش ترین و منحصر به فردترین مراسم ازدواج در جهان:

۱. مراسم ازدواج در شهر یوگیاکاراتای اندونزی، ۳ روز به طول می انجامد.مادر داماد در این مراسم روز قبل از عروسی روی سر پسرش آب می ریزد تا او خوب خودش را شسته و تمیز کند.

۲.در شهر لاگوس نیجریه، یک هنرمند آرایشگر باید قبل از آغاز مراسم عروسی، نوعی سربند سنتی به نام gele برای عروس باید بندد . این سربند درواقع پارچه ای زیباست که با اشکال خاصی بسته و پیچیده می شود. اساسا این سربند حکم تاج عروس را دارد و حتی نشانه ای از موقعیت اجتماعی او هم محسوب می شود.

۳.در مقدونیه ، بهترین مرد فامیل صورت داماد را برای مراسم ازدواج اصلاح می کند. این بالاترین افتخار برای یک فرد است اگرچه که احتمالا داماد را خیلی عصبی می کند.

۴.در بلغارستان، زنان خانواده، فاطمه کیچوکوا، عروس مسلمان بلغاری، را نقاشی می کنند . این نقاشی ها سنتی بوده و اسمش جیلنا است و در روستای مسلمان نشین ریبنوو منحصر بفرد است.

۵.در اولپولس کنیا، عروس ماسایی، در طول مراسم عروسی گردنبدهایی مخصوص و سنتی را که از مهره های خاصی تهیه شده به گردن می اندازد.

۶.مسیحیان ارتدکس، برای مراسم ازدواج لباس مخصوص اریتره را پوشیده و با هم به کلیسا می روند.

7.در شهر سری بگاوان، در کشور برونئی، حسن البقلیه، سلطان برونئی، در مراسم ازدواج پسرش بازوی او را می گیرد و تاج ازدواج را در کاخ ایمان نورال به سر عروس می گذارد.

۸.در استان گانسو چین، داماد در طی مراسم سنتی ازدواج یوگور، به سمت عروس با تیرهای بدون سر و کمان، تیراندازی می کند. این کار به نشانه عشقی عمیق و جاودانه است.

۹.در بمبئی هند، عروس هندی با یک تکه زردچوبه، روی مچ دست داماد را طراحی و نقاشی می کند.

۱۰.در دهکده بای ماکسیای چین، عروس در مراسم ازدواج باید روی یک صندلی بایستد و زنان فامیل توصیه هایی را به او بگویند و او به حرف های آنها گوش می کند.

۱۱.در کره جنوبی، عروس و داماد کره ای ، برای مراسم ازدواج باید روی تشک های مخصوص سنتی «آنیان» بنشینند.

۱۲.در مراسم یهودیان ارتدکس، عروس باید بنشیند و رقص داماد را نگاه کند و پس از آن مراسم ازدواج انجام می شود.

۱۳.در روستای سان سویی چین، برخی از مایاها، پس از برگزاری مراسم ازدواج، تعدادی از مهمانان عروس و داماد تا خانه شان همراهی می کنند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *