ممنوعیت اذان؛ برگی دیگر از اسلام‌ستیزی صهیونیسم/ اتحادیه عرب گله‌ای تحت امر است

شیخ «نمر زغموت» ضمن محکوم‌کردن لایحه ممنوعیت پخش اذان که توسط حزب راست اسرائیل به تصویب رسید، گفت: این قانون، برگی دیگر از اسلام‌ستیزی صهیونیسم و در راستای سلب عقاید و شعائر دینی از مسلمانان و سیاست محو هویت اسلامی فلسطینیان است.

شیخ محمد نمر زغموت، رئیس شورای مجالس اسلامی فلسطین
به گزارش |سادس| ، شیخ محمد نمر زغموت، اندیشمند اسلامی و فلسطینی‌الاصل و رئیس شورای مجالس اسلامی فلسطین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در این‌باره گفت: اسرائیل از سیاست‌های گام به گام استفاده می‌کند، او تمام خواسته‌های خود را گام‌به‌گام و با زیرکی به‌دست می‌آورد؛ بنابراین گام نخست او برای تسلط کامل بر فلسطین، سلب عقاید و شعائر اسلامی از مسلمانان و سرزمین‌های آنان بوده که با ممنوعیت پخش اذان و سپس شهرک‌سازی آغاز شده است.
رئیس شورای فلسطین در ادامه گفت: صهیونیست‌ها تلاش‌ می‌کنند، مسلمانان را از اعتقادات و شعائر خود دور کنند آن‌ها این کار را با مسیحیان نیز انجام می‌دهند، پس از اینکه به این هدف رسیدند، تمام سرزمین فلسطین را به چنگ می‌گیرند و مسلمانان و مسیحیان را از سرزمین خود بیرون می‌رانند.
اتحادیه عرب؛ گله گوسفندان تحت امر
وی در پاسخ به نقش آیسسکو، سازمان‌ همکاری اسلامی و اتحادیه کشورهای عربی در این زمینه گفت: یک ضرب‌المثل قدیمی در بین عرب‌‌ها رایج است که می‌گوید:
ولكن لا حياة لمن تنادی لقد أسمعت لو ناديت حيا
به این مضمون که کسی را برای امری خطاب قرار دهی و او خود را به بیراهه بزند و با تجاهل، وانمود کند که چیزی نشنیده و به‌کلی بی‌خبر است. تمامی این سازمان‌هایی که نام‌ بردید، مرده و بی‌روح هستند. فقط شکل و شمایل دارند و نماد‌هایی هستند که هیچ بخاری از آن‌ها در نمی‌آید، اتحادیه کشورهای عربی را باید گله گوسفندان عربی تحت امر خواند چرا که این‌ها تحت سلطه سیاست‌های آمریکایی و اسرائیلی هستند و جز در راستای منافع اسرائیل و آمریکا حرفی نمی‌زنند و کاری نمی‌کنند.
وی تأکید کرد: ملت فلسطین نباید به این سازمان‌ها و اتحادیه عرب اتکا کنند، چرا که خود آن‌ها توسط چوپانان آمریکایی و اسرائیلی هدایت می‌شوند.
اسرائیل؛ رژیمی دروغ‌گو است
وی در پاسخ به اینکه جریان راست‌گرای اسرائیلی از این مسئله برای منافع سیاسی تحت پوشش بهبود کیفی زندگی صهیونیست‌ها استفاده می‌کند، گفت: صهیونیست‌ها با استفاده از سیاست گام به گام هر چیز کوچک و بزرگی را به‌دست می‌آورند، رژیم کنونی اسرائیل، نظامی مزور و زورگو است، آن‌ها حقیقت را حتی برای شهروندانشان تحریف می‌کنند تا بتوانند در حکومت و رژیم خود باقی بمانند و تلاش کنند بر فلسطین با تمام مقدسات، زمین‌ها و ملت آن تسلط یابند.
این اندیشمند اسلامی فلسطین در پاسخ به نقش جریان‌های فلسطینی در مقابله با این قانون گفت: جریان‌ها و سازمان‌های فلسطینی سیاست‌های مختلفی دارند، برخی علیه وضع این قانون به شدت واکنش نشان داده و اعتراض خود را وارد می‌کنند؛ همانطور که شاهدیم روزانه در قدس و فلسطین عملیات درگیری، ضرب‌و‌شتم و حتی تیراندازی به شهرک‌نشینان و نیروهای صهیونیست انجام می‌شود تا اعتراض‌ها به این لایحه ضداسلامی آشکارا اعلام شود.
زغموت افزود: در این میان برخی سازمان‌های فلسطینی نیز هستند که با چنین قوانینی مصالحه و حتی همکاری می‌کنند و تلاش دارند تا به هر نحوی اقدامات دشمن صهیونیستی را توجیه کنند.
امضای پیمان اسلو؛ اجحاف در حق فلسطینیان بود
وی با اشاره به پیمان اسلو که در سپتامبر سال ۱۹۹۳ به امضای حکومت اسرائیل و سازمان آزادی‌بخش فلسطین(ساف) رسید و برای تعیین یک چارچوب مشخص بود که به حل و فصل کامل منازعه اسرائیل و فلسطین بینجامد، گفت: پیمان اسلو اساسا نباید به امضا می‌رسید، زیرا نمی‌بایست رژیم و دشمن صهیونیستی به عنوان شریکی در سرزمین فلسطین با فلسطینیان به رسمیت شناخته شوند.
زغموت تأکید کرد: ملت فلسطین با یاری خدا و برادران عرب و مسلمان خود یعنی کسانی که ریشه آن‌ها در قدس است و در مسیر مقاومت و جهاد در راه خدا برای آزادی فلسطین و قبله نخست، مسجد‌الاقصی مبارزه می‌کنند، پیروز خواهد شد.

لایحه ممنوعیت اذان در فلسطین؛ نخستین گام صهیونیست‌ها برای تسط کامل بر فلسطین

اسرائیل خواستار محو اسلام و مسلمانان است
وی در پاسخ به این‌ سؤال که آیا بحث در رابطه با ممنوعیت اذان در فلسطین مسئله‌ای داخلی است یا همگانی بوده و به تمام مسلمانان جهان مربوط می‌شود؟، گفت: بی‌شک اگر صهیونیست‌ها بتوانند تمام سرزمین‌ها، املاک، دارایی‌ها، عقاید و شعائر مسلمانان تمام جهان را سلب کنند، با کمک طاغوت بزرگ آمریکا، انگلیس و فرانسه یک لحظه هم برای این امر منتظر نمی‌مانند، زیرا اسرائیل نمی‌خواهد اسلام و مسلمانان در هیچ کشوری از جهان، چه عراق، لبنان، فلسطین، سوریه و… وجود داشته باشد.
شیخ زغموت در پایان گفت: من به تمام برادران فلسطینی خود می‌گویم «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ: اى كسانى كه ايمان آورده‏‌ايد، صبر كنيد و ايستادگى ورزيد و مرزها را نگهبانى كنيد و از خدا پروا نماييد، اميد است كه رستگار شويد»(آیه ۲۰۰ سوره آل‌عمران) بر این بلا صبر و در دین خود پایداری کنید و ثابت قدم باشید و هیچ وقت در مقابل اسرائیل عقب‌نشینی نکنید و حافظ مقدسات خود باشید.
وی خطاب به حاکمان رژیم‌های مرتجع عربی گفت: در برابر خدا تقوا پیشه کنید و از روزی که به سوی خدا باز می‌گردید، بترسید، زیرا خدا شما را درباره «مسجدالاقصی؛ قبله نخست مسلمانان» و مکان معراج پیامبر گرامی(ص) اسلام بازخواست می‌کند؛ بنابراین در مقابل خدا و تمام سرزمین فلسطین به‌ویژه مسجدالاقصی تقوا پیشه کنید زیرا اگر روزی برسد که فلسطینیان را از سرزمین خود اخراج کنند و بر آن سرزمین تسلط یایند، پشیمانی دیگر سودی نخواهد داشت.
لازم به ذکر است، رژیم غاصب صهیونیست که از هیچ تلاشی برای آزار و اذیت شهروندان فلسطینی و محو هویت عربی و اسلامی در سرزمین فلسطین دریغ نمی‌کند، این بار به بهانه این که پخش اذان موجب آزار و اذیت شهرک‌نشینان صهیونیست می‌شود، پیش‌نویس لایحه‌ای را در رابطه با ممنوعیت پخش اذان از مساجد قدس و سرزمین‌های اشغالی تدوین کرده که قرار بود که کنست چهارشنبه هفته گذشته، در این زمینه تصمیم نهایی را اتخاذ کند اما این امر به تعویق افتاد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *