اعلام آمادگی بنیاد مستضعفان برای تهیه واکسن، سِرم و دارو

رییس بنیاد مستضعفان ضمن بیان اینکه در کنار کادر درمان خواهیم ایستاد گفت: در روند تزریق واکسن و تهیه مکان برای این امر می‌توانیم کمک کنیم. همه‌ اماکن و هتل های بنیاد می‌تواند در خدمت باشد و همچنین برای تهیه واکسن، دارو و سرم نیز می توانیم کمک کنیم.

به گزارش سادس، پرویز فتاح در جلسه ویژه ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در تهران، با تشکر از دکتر زالی، گفت: جنگ شما سخت تر از جنگ ما بود، شما با دشمن نامرئی و سخت روبرو هستید و مهم است آرایش ما در مقابل این ویروس جنگی باشد و بتوانیم بر قلب دشمن بزنیم، پس برنامه ریزی بسیار مهم است. رهبر عزیزمان چگونه عمل کردند؟ من تابع ایشانم، مراسم محرم را فردی برگزار کردند، جلسات را محدود کردند و… و کسی در رعایت اصول بهداشتی به پای ایشان نمی‌رسد.

وی ادامه داد: چند مدیریتی برای کرونا درست نیست، مدیریت باید واحد باشد. الان درمورد تعطیلی هم فرماندهی واحد باید تصمیم گیرد. ما از روز اول در بنیاد اعلام کردیم در خدمت هستیم تا به کنترل کرونا کمک کنیم.

وی افزود: عرض کردم همه‌ی اماکن و هتل های ما می‌تواند در خدمت باشد و بارها اعلام کردیم در تهران و ایران آماده کمک هستیم. حتی برای بحث واکسیناسیون جای بزرگی مثل پارک ارم را داریم که می‌توانیم در اختیار واکسیناسیون قرار دهیم، فقط بگویید از ما چه می‌خواهید؟. زحمات کادر درمان و فرماندهی روشن است اما در جنگ هستیم. جنگ هم شکست دارد و هم پیروزی و ما قدردان هستیم.

فتاح با تاکید بر اینکه نباید کادر درمان تضعیف شود، تصریح کرد: می‌دانیم خسته هستند اما مطمئن باشید این رنج و خستگی را خداوند خریدار است و ذخیره دنیا و آخرت می‌شود. مردم هم قدردان و فهیم هستند و مهم این است که مقاومت ما شکسته نشود. در چنین شرایطی به صبوری و سخت کوشی نیاز داریم. حداقل کار ما در بنیاد این است که بگوییم در کنار کادر درمان خواهیم ایستاد.

وی افزود: خوشبختانه واکسیناسیون نیز روند خوبی گرفته است. ما در روند تزریق واکسن و تهیه مکان هم می‌توانیم کمک کنیم. الان به عنوان مثال روسیه تنها یک واکسن دارد، این تعدادی که ما واکسن داریم ( چند نوع واکسن) هزینه دارد و بیایید متمرکز شوید، ما هم پای کار شما هستیم‌ و کمک می‌کنیم. عقل‌ها را روی هم بگذارید و به سرمایه گذاری فکر نکنید. ما در تهیه واکسن، دارو و سرم در کنار فرماندهی کرونا هستیم و می‌توانیم کمک کنیم.

وی با تاکید بر لزوم افزایش تاب آوری مردم، اظهار کرد: واقعا مردم خوبی داریم، آنها رعایت می‌کنند و انصافا تحت فشار هستند اما باید با مردم خوب و شفاف صحبت کرد. ما نوکر مردم هستیم و نباید در برابر ارباب جسارتی کنیم. مگر جاده‌ها دست ما نیست؟ چرا آن را باز گذاشتیم؟ آمار عدم رعایت پروتکل درست است اما مردم مقصر نیستند، مقصر ما و تدابیر ما است. مردم موقعیت شناس هستند و می‌دانند کرونا برای دنیاست و ما در این بین با تحریم ظالمانه روبرو هستیم که باعث شد واکسن‌های ایرانی هم وارد مدار تولید شود.

فتاح با تاکید بر اینکه اقدامات کادر درمان در ایران بسیار خوب است، بیان کرد: وضع خیلی از کشورها از ما بدتر است و آنها هم مشکلات خود را دارند. ما به دکتر زالی اطمینان می‌دهیم که هرگونه که بخواهند در کنارشان خواهیم بود. برای تهیه اکسیژن ساز، خرید آمبولانس و… کمک کردیم. در واقع سعی کردیم مستقیم و غیرمستقیم کمک کنیم. ما به همه افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد کمک کردیم؛ مجموع کمک‌های مستقیم ما ۲۰۰ میلیارد تومان و مجموع کمکهای غیر مستقیم نیز ۲۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: امیدواریم مدیریت پیک پنجم به خوبی پیش رود. دولت دکتر رییسی از دیروز مستقر شد و شنیدیم ایشان موضوع بهداشت و درمان را در اولویت قرار دادند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *