مشارکت ۴.۵ میلیونی در مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزی/اعلام زمان برگزاری اختتامیه جشنواره "فردا"

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش، جزئیات رقابت آنلاین دانش آموزان در سی و نهمین دوره جشنواره فرهنگی هنری “فردا” را تشریح کرد و گفت: بیش از ۴.۵ میلیون نفر-رشته در این دوره از جشنواره شرکت کردند.

علی رمضانی در گفت وگو با سادس، با اشاره به آغاز برگزاری مرحله آنلاین سی و نهمین جشنواره فرهنگی هنری از روز بیست و هشتم تیرماه اظهار کرد: این مرحله از رقابت دانش آموزان برگزیده تا سوم مرداد ادامه دارد و اختتامیه نیز روز ششم مرداد ماه و همزمان با شب عید غدیرخم برگزار و برگزیدگان نهایی معرفی می شوند.

وی افزود: ‌در این چند روز، دانش‌آموزان منتخب ضمن تعامل و دیدار مجازی با داوران جشنواره، درباره چگونگی خلق آثار گفت وگو کرده و راستی آزمایی‌های فنی بخش‌های مختلف نیز صورت می گیرد.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برگزاری سی و نهمین دوره از جشنواره فرهنگی هنری فردا در سال جاری نیز به رغم شرایط  کرونایی و استمرار آموزش غیرحضوری، تعطیل و متوقف نشد گفت: از جمله بازنگری های صورت گرفته در این راستا می توان به مناسب سازی رشته ها با توجه به شرایط موجود اشاره کرد که بر اساس آن برخی رشته های گروهی و حضوری حذف و رشته های انفرادی جایگزین شدند.

رمضانی تاکید کرد که این جشنواره، مسیر  خوبی جهت شناسایی و پرورش استعدادهای هنری دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلف است و به منزله یک کارگاه بزرگ آموزشی محسوب می شود، زیرا دانش آموزان در تعامل با اساتید و هنرمندان نام آشنای کشور، نکات بسیاری می آموزند.

وی ادامه داد: این جشنواره از آبان ماه سال گذشته و با ابلاغ شیوه نامه مربوط، در چهار سطح مدرسه، منطقه، استان و کشور به صورت فرآیند محور برگزار شده است و از میان آثار ارسالی به دبیرخانه در شش بخش هنرهای آوایی ، فیلم و هنرهای نمایشی، هنرهای دستی و تجسمی، آفرینش های ادبی، رسانه و فضای مجازی و نقد که در مجموع حدود ۸۰ شته و گرایش مختلف را در برمی گیرد برگزار شده و همانطور که گفته شد آثار منتخب به مرحله رقابت در بخش آنلاین راه یافتند.

به گفته مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش، چهار میلیون و ۵۸۲ هزار و ۳۶۲ نفر – رشته در گرایش ها و رشته های مختلف جشنواره سی و نهم شرکت کردند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *