غرامت دستمزد ایام بیماری کرونا، ۱۴ روزه است/کاهش این زمان به ۱۰ روز صحت ندارد

معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در حالت کلی هر بیمه شده ای استحقاق درمان داشته باشند غرامت دستمزد ایام بیماری را هرچند روز باشد می پردازیم گفت که کاهش زمان پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری کرونا از ۱۴ به ۱۰ روز از سوی تامین اجتماعی درست نیست و غرامت ۱۴ روز مرخصی ناشی از بیماری کرونا بدون نیاز به مراجعه حضوری پرداخت می شود.

مهرداد قریب در گفت وگو با سادس، در پاسخ به پرسشی مبنی بر کاهش زمان پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری کرونا از ۱۴ به ۱۰ روز اظهار کرد: چنین چیزی درست نیست و ۱۴ روز غرامت ایام بیماری کرونا به صورت علی الحساب پرداخت می شود.

وی افزود: البته مشکلی هم در لینک شدن با وزارت بهداشت داشتیم ولی اگر به صورت آنلاین سوابق پزشکی را مشاهده کنیم بدون نیاز به مراجعه حضوری به صورت علی الحساب این خسارت را می پردازیم. 

معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی با اشاره به ایام بیماری طولانی تر گفت: اگر مرخصی ادامه دار باشد با تاییدیه پزشک معتمد سازمان و تاییدیه کمیسیون مربوطه غرامت را می پردازیم. ممکن است در افراد مختلف مدت زمان بیماری متفاوت باشد اما در حالت کلی هر بیمه شده ای استحقاق درمان داشته باشند غرامت دستمزد ایام بیماری را هرچند روز باشد می پردازیم.

قریب اضافه کرد: از سوی تامین اجتماعی مشکلی ندارد و اگر افرادی در این زمینه سوال و یا مشکلی دارند می توانند مراجعه کرده و یا با ۱۴۲۰ تماس بگیرند و راهنمایی های لازم را دریافت کنند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *