در سخت‌ترین شرایط کرونا و تحریم تهران را اداره کردیم

رییس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران گفت: در سخت ترین شرایط کرونا که تمام درآمدهای شهری متوقف شده و به حداقل رسیده بود و در سخت ترین شرایط تحریم، ما شهر را اداره کردیم و خللی در خدمات شهری به وجود نیامد.

به گزارش سادس، مجید فراهانی در همایش انتخاباتی اصلاح‌طلبان برای انتخابات شورای شهر ششم که پنجشنبه شب با حضور علیرضا محجوب، محسن هاشمی و تعدادی از اعضای فعلی و نامزدهای انتخاباتی شورای شهر در باشگاه ورزشی دارایی در تهرانپارس برگزار شد، گفت: مبارزات ملت شریف ایران به خصوص در ۱۰۰ سال گذشته برمحور مردم سالاری و حاکمیت رأی مردم، حاکمیت قانونی و مبارزه با استبداد و خودرأیی نقاط عطف مهمی داشته که پیروزی انقلاب مشروطه، ملی شدن صنعت نفت، پیروزی انقلاب اسلامی، دوم‌خرداد ۷۶ و تثبت قانون شوراها و تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا که مردم سالاری را تا اعماق روستا پیش برد، از جمله آنهاست.

وی ادامه داد: در تمام این دوره‌ها اراده‌های ضدمردمی و مخالف با رای مردم که تصمیمات و مدیریت جامعه را در پستوها می‌طلبیدند، سعی کردند تا آب رفته را به جوی برگردانند و از روش‌های مختلف حاکمیت قانون و تثبیت رأی مردم را به عقب انداخته و از آن خود کنند. اما آنچه که مهم است این است که حافظان رأی مردم و حافظان مردم سالاری خود مردم هستند. اگر ما امروز نگرانیم که حرکت شوراهای اسلامی شهر و روستاو حرکت مردم سالاری در کشور به عقب برگردد، از همین زاویه است.

نامزد ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران  با بیان اینکه کسانی با شعار احیای مناسبات گذاشته می‌خواهند روش‌های منسوخ مبتنی بر باغ فروشی و شهر فروشی و … را در شهر حاکم کنند، گفت: ما نسبت به آینده نگرانیم. نگرانیم که دوباره عرصه و عیار شهر به فروش برسد. شهری که بیش از یک و نیم برابر ظرفیتش را در خود جا داده است و ما باید فکری برای آن کنیم.

فراهانی با تاکید بر اینکه مساله اصلی ما دفاع از حق مردم است، تصریح کرد: اگر انتخابات آزاد باشد و اگر رأی مردم حاکم باشد و مردم بتوانند آزادانه دیدگاه خودرا اعلام کنند و همه سلایق در آن حضور داشته باشند. آنچه که حاصل خواهد شد نظر مردم است.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه اصلی ترین دغدغه ما توسعه ایران عزیز است، گفت:  شرایطی که در کشور است به هیچ عنوان شایسته این مردم شریف نیست. انتخابات شورای شهر و روستا فرصتی است برای اعمال نظر و دیدگاه مردم. به میزانی که در این انتخابات مردم حضور داشته باشند، به همان میزان امیدواریم که نظر و دیدگاه مردم حاکم شود. از همین جاست که جریانی دلش می خواهد و تلاش می‌کند تا تعداد کمتری پای صندوق رای بیایند. این ها یک جامعه پنج درصدی را نمایندگی می کنند و علاقه مند هستند که همان پنج درصد پای کار بیایند.

وی با بیان اینکه مردم علاقه مند به تعیین سرنوشت خودشان هستند، گفت: ما تمام تلاشمان را کردیم تا حق مردم و حق شهروندان در عرصه های مختلف استیفا شده و شهر ارزان تر اداره شود. دغدغه ما این بود که سهم بیشتری از عوارض و پول مردم باید هزینه آنان شود و ما در این مسیر حرکت کردیم. در سخت ترین شرایط کرونا که تمام درآمدهای شهری متوقف شده و به حداقل رسیده بود. در سخت ترین شرایط تحریم، ما شهر را اداره کردیم و خللی در خدمات شهری به وجود نیامد. پروژه ها ادامه پیداکرد و حتی در پارادایم جدیدی پروژه های کوچک مقیاس سطح محلی را اجرا کردیم.

فراهانی ادامه داد: پروژه های متوقف شده در دوره های قبل تمام شد، ۳۰ ایستگاه مترو افتتاح شد. ۴۰ کیلومتر خط مترو به بهره برداری رسید. بیش از ۲۰ بوستان افتتاح شد و این ها همه به مدد مردم و مطالبه‌گری مردم ایجاد شد. اگر مردم مطالبه گر باشند می‌توانند شورا و مدیریت شهری را پاسخگو کنند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *