امیری خراسانی: رییس دولت آینده در جلسات شورای عالی ورزش حضور یابد

امیری خراسانی: رییس دولت آینده در جلسات شورای عالی ورزش حضور یابد

رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی گفت: هر چند شاخص های مشخص و شفافی که عملکرد فدراسیونها را برای توزیع بودجه مورد ارزیابی دقیق قرار دهد، وجود دارد اما این شاخص‌ها باید همه فدراسیون‌ها را شامل شود نه فقط فدراسیون‌های مدال آور را.

محمدتقی امیری خراسانی در گفت و گو با سادس، در خصوص مشکلات ساختاری و مدیریتی در ورزش و توقعات از دولت آینده اظهار کرد: یکی از بزرگترین مشکلات ورزش در موضوع ارتباطات ساختاری بین وزارت ورزش، فدراسیون‌ها، هیات‌های استانی و ادارت کل استانی است که امیدوارم با تصویب شخصیت حقوقی فدراسیون‌ها در مجلس شاهد اتفاقات خوبی در آینده باشیم.

وی گفت: امور ورزش تنها به یک وزارتخانه اختصاص پیدا نمی‌کند، بلکه ورزش یک بحث چند سازمانی است که در این زمینه باید تمام ارگان‌ها و سازمان‌ها فعال در حوزه ورزش، نقش‌آفرینی کنند تا با ایجاد یک هم افزایی، هزینه‌کردها و برنامه‌های هدفمند در یک راستا اعمال و مدیریت شود.

امیری خراسانی اضافه کرد: اصلاح ساختارها و هم افزایی بین سازمان های مختلف ورزشی سبب می شود تا بهره برداری از اماکن ورزشی، توسعه زیرساخت‌ها و رشد افزایش سرانه ورزشی از سرعت بیشتری برخوردار شود.

رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی اظهار کرد: هدف از ورزش بحث سلامتی و مشارکت مردم شهر و روستا در حوزه های مختلف ورزشی اعم از قهرمانی، همگانی، حرفه ای و غیره است. در حقیقت تلاش‌های زیادی شده تا ارزیابی‌ها براساس مشارکت مردم در برنامه‌ها و فعالیت‌های ورزشی باشد نه ارزیابی تعداد مدال‌ها، در حالی که خیلی‌ها تعداد و رنگ مدال‌ها را برای ارزیابی عملکرد حوزه ورزشی در نظر می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: البته من منکر این نیستم که در رویدادهای بین المللی تعداد و رنگ مدال‌ها تعیین کننده است، اما چون در قبال سلامت جامعه مسوول هستیم باید در دولت آینده بستری فراهم شود که تخصیص بودجه براساس شاخص ها و به صورت عادلانه و شفاف صورت بگیرد.

امیری خراسانی گفت: متاسفانه توزیع اعتبارات در حوزه ورزش شهری و روستایی براساس سیاستی است که در کلان تعریف شده نیست و وقتی بودجه به سطح استان می‌رسد در حوزه های دیگر به جز جامعه روستایی هزینه می‌شود. به طوری که بحث عدالت در بودجه و نظارت در هزینه‌کردها به صورت شفاف دیده نمی شود.

وی در پاسخ به این پرسش که راهکار اساسی برای رفع مشکلات احتمالی از دیدگاه شما چیست؟ افزود: به عنوان رییس فدراسیون معتقدم که شاخص های مشخص و شفافی برای توزیع توازان اعتبارات وجود ندارد و شاخص های ارزیابی باید مجددا کارشناسی و راستی آزمایی شود تا پوشش مناسبی برای بودجه عادلانه داشته باشیم.

امیری خراسانی درباره نقش و تاثیر دولت آینده در ایجاد تحول در ورزش با رویکرد تغییرات اساسی در زیربنای سخت افزاری و مدیریت ورزشی گفت: در دولت آینده باید دیدگاه های مثبت رییس جمهور در حوزه ورزش تعیین کننده باشد. در دولت های گذشته دیده شده که هر رییس جمهوری دیدگاه وسیع و خوبی نسبت به ورزش کشور داشته و دست وزیر ورزش برای انجام یکسری اهداف و موقعیت ها باز بوده است. به نظر می رسد در دولت آینده باید شاهد حضور شخص اول رییس جمهور در جلسات شورای عالی ورزش باشیم تا بین دستگاه های اجرایی هم افزایی لازم ایجاد شود.

رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی در پاسخ به این پرسش که انتظار شما از رییس جمهور آینده در حوزه کارکردها و روندهای تحول ساز در ورزش کشور چیست؟ افزود: زمانی که جنگ شد مردم روستا و عشایر خط مقدم جنگ بودند و درصد مشارکت آنها در دفاع از نظام بیشتر از سایر اقشار جامعه بوده است، اما زمان توزیع اعتبارات ابتدا جامعه شهری و سپس روستایی در نظر گرفته می شود. امیدوارم در دولت آینده شاهد این باشیم که از نظر اعتبارات توجه ویژه ای به حوزه ورزش روستایی شود.

وی در پایان افزود: در حال حاضر قهرمانان ملی زیادی داریم که اکثر آنها روستایی و عشایری هستند. اگر بتوانیم فضای مناسبی با مشارکت تمام فدراسیونها برای استعدادیابی و کشف استعدادها در بین جامعه روستایی فراهم کنیم، در آینده می‌توانیم استعدادهای خوبی را در تمام رشته های ورزشی پرورش و در اختیار تیم ملی قرار دهیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *