وقفه‌ای در روند واکسیناسیون صورت نگرفته‌است

سادس/همدان سخنگوی دانشگاه علوم‌ پزشکی ابن‌سینا گفت: وقفه‌ای در روند واکسیناسیون صورت نگرفته‌ و اگر بازه زمانی بین تزریق دو دُز واکسن، طولانی شود مشکلی ایجاد نمی‌کند.

دکتر محمد طاهری در گفت‌وگو با سادس، اظهار کرد: در حال حاضر واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال در استان انجام می‌شود و وقفه‌ای در روند واکسیناسیون صورت نگرفته‌است.

طاهری تصریح کرد: تزریق دُز دوم واکسن برای گروه‌های سنی سالمند فعلا در کل کشور انجام نشده و منتظر هستیم تا وزارت بهداشت دُز دوم را به ما بدهد.

وی با اشاره به طولانی شدن بازه زمانی بین تزریق دز اول و دز دوم واکسن، توضیح داد: اگر این بازه زمانی طولانی شود مشکلی ایجاد نمی‌کند.

طاهری در رابطه با واکسیناسیون دانشجویان، دانش‌آموزان و حجاج بیان کرد: تا این لحظه دستورالعملی مبنی بر واکسیناسیون این گروه‌ها به ما اعلام نشده‌است.

وی در رابطه با افرادی که در کارآزمایی بالینی واکسن انستیتو پاستور شرکت کردند و الان با توجه به گروه سنی و شغلی که دارند می‌خواهند واکسن کرونا دریافت کنند اما هنوز مشخص نیست در آن طرح واکسن نما یا واکسن اصلی زدند، گفت: در دو ماه آینده مشخص می‌شود واکسن‌نما بوده با واکسن اصلی اما برای این افراد ما از وزارت بهداشت درخواست می‌کنیم تا سریعتر به ما اعلام کنند که واکسن واقعی یا واکسن‌نما زدند.

طاهری خاطرنشان کرد: در حال حاضر از نظر روند بیماری در سطح پایین هستیم اما موارد فوتی صفر نشده و فعلاً نتوانستیم بیماری را کنترل کنیم و از مردم می‌خواهیم در اجتماعات حضور نداشته و از ماسک استفاده کنند.

وی در رابطه با دستورالعمل‌های بهداشتی برگزاری انتخابات در ۲۸ خردادماه، اظهار کرد: تا ۲۴خردادماه شیوه‌نامه بهداشتی برگزاری انتخابات از طریق وزارت بهداشت به ما ابلاغ می‌شود و ما هم بر اساس آن عمل می‌کنیم.

انتهای پیام
 

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *