مردم اجازه ندهند شبهات سیاسی آنها را سست کند

سادس/همدان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از مردم خواست که با مغتنم شمردن فرصت باقیمانده، اجازه ندهند که شبهات سیاسی آنها را سست کند و گفت: باید با مردم حرف بزنیم در این صورت خواهیم دید که مردم با وجود فضاسازی ها، درست انتخاب می کنند.

دکتر روح الله ایزدخواه پنجشنبه ٢٠ خردادماه در گردهمایی هواداران دکتر سعید جلیلی در پارک مردم همدان، اظهار کرد: انتخابات ۱۴۰۰ را یک تغییر سیاسی صرف ندانید، این انتخابات در واقع یک نقطه عطف برای بازسازی سیستم های معیوب کشور است. امروز ما در عدالتی که قرار بود زیربنای همه امور جمهوری اسلامی باشد، به گفته مقام معظم رهبری عقب ماندیم.

وی به عدم دریافت محصولات سالم فرهنگی توسط مردم از سوی نهادهای مختلف از جمله صداوسیما اشاره و تصریح کرد: نباید انتخابات را به مناسبات سیاسی احزاب تقلیل دهیم چراکه با این نگاه انتخابات منحرف می شود و نمی توانیم با مردم ارتباط بگیریم و در نتیجه مشارکت حداکثری نخواهیم داشت.

ایزدخواه با بیان اینکه باید با بیان واقعیات در مردم امیدبخشی ایجاد کنیم، گفت: طبق بیانات مقام معظم رهبری، مردم گله مند هستند و عاشق چشم و ابروی هیچ اصلاح طلب و یا اصولگرایی نیستند. پتانسیل کشور برای ایجاد تغییری از جنس تضعیف و یک اصلاح اساسی آماده است.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) اداره کشور را به دست مردم سپردند اما در حال حاضر مردم کنار گذاشته شدند. پس از ۳۰ سال برخی دولتمردان گفتند ایران به جزء صادرات آبگوشت بزباش و قرمه سبزی چیزی ندارد، از طرف دیگر برخی اصولگرایان ادعا کردند که ایران در صورتی می تواند پیشرفت کند که به یک دبی بزرگ تبدیل شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه جریان مطالبه گر باید بداند از کاندیدایش چه می خواهد، بیان کرد: ما به هیچ حزب و شخصی وابسته نیستیم و باید بدانیم که از کاندیدایمان چه می خواهیم که دو روز بعد مجبور به صحه گذاشتن بر عملکرد و اقداماتش نباشیم.

وی افزود: در صورتی که سعید جلیلی رئیس جمهور شود، تغییرات اساسی با حفظ اصول و آرمان های انقلاب ایجاد می کند. مردمی شدن و مردمی سازی اداره امور کشور از مهمترین اهداف آقای جلیلی است کار باید به دست مردم انجام شود و این اتفاق شدنی است.

ایزدخواه با اشاره به اینکه منافع اقدامات سیاسی دولت آینده باید به آحاد مردم و نه یک قشر خاص تعلق گیرد، تأکید کرد: واردات اقلام اساسی کشاورزی در حال حاضر در اختیار ۴۱۰ شرکت با ارز ۴۲۰۰ تومان است که سبب افزایش رانتخواری و ایجاد فاصله طبقاتی شده اما در طرح سبد غذایی آقای جلیلی ۱۳ اقلام اساسی در اختیار مردم قرار می گیرد و به جای واسطه ها، این رانت به جیب مردم می رود و این همان مردمی شدن در عرصه تأمین کالاهای اساسی است.

وی خاطرنشان کرد: ما می خواهیم ۳۲ سال عقبگرد را در چهار سال جبران کنیم که همان جهاد و جهش است و اداره امور در همه سیاست ها و اقدامات را به مردم بسپاریم.

ایزدخواه به عدم دریافت ۵۰ درصد مردم از خدمات بانکی اشاره کرد و افزود: این در حالیست که همه مردم ۷۰ درصد تورمی که توسط بانک ها ایجاد شده را تحمل می کنند. این نظام معیوب بانکی باید از نو ساخته شود و آقای جلیلی برای این کار برنامه دارد.

وی انتخابات را رکن اساسی جمهوریت در نظام دانست و مطرح کرد: نباید با این رکن اساسی بازی کرد و در مناسبات بی محتوای سیاسی گیر کرد و با بحث های خاله زنکی در این عرصه مردم را از هدف اصلی منحرف کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مدیریت این تغییر بزرگ علاوه بر داشتن علم کافی، نیازمند اراده است و ما معتقد هستیم که آقای جلیلی مظهر این اراده است. ما به فردی نیاز داریم که محکم و قاطع باشد و حاضر نباشد برای گرفتن چند رأی به مناسبات حزبی و سیاسی تن دهد.

ایزدخواه با بیان اینکه در صورت عدم موفقیت در انتخابات، ما در گفتمان سازی ضعیف بودیم و کم کاری کردیم، یادآور شد: در هیچ زمانی امام خمینی(ره) یا رهبری نگفتند که انتخاب مردم اشتباه بوده است چراکه اصل جمهوریت این است که مردم انتخاب می کنند. از طرفی در ایام انتخابات هیچ کاندیدایی نباید تخریب شود.

وی با تأکید بر اینکه احزاب ناقص الخلقه نتوانستند کادرسازی کرده و نسل ۳، ۴ و ۵ انقلاب را وارد مجموعه مدیریتی کنند، گفت: ما باید دوباره ریل حاکمیت را به مردم بسپاریم. تمام مشکلات سیاسی، اقتصادی، آموزشی و… با همین شاه کلید حل می شود و رئیس جمهوری می تواند این اقدام را عملی کند که آماده فدا شدن برای مردم باید.

ایزدخواه ادامه داد: تیم رئیس جمهور باید مردم، اهل فن و متخصصان باشند. در ستاد آقای جلیلی هر کس به صورت آتش به اختیار و بی نام و نشان، کمک و حمایت می کند و ما برای ایجاد تغییر به چنین افرادی نیاز داریم.

وی لازمه تبدیل سرخوردگی ها به انرژی مثبت برای انقلاب را حضور خواص در عرصه و کوتاه نیامدن از آرمان هایشان دانست و افزود: انتخاب، تبلیغ و هدایت مردم، کشور را در مسیر متفاوت قرار داده و در نتیجه همان حماسه اقتصادی که سخن رهبری است، اتفاق می افتد یعنی جهش های بزرگی در تمامی زمینه ها از جمله درآمد ارزی، آموزش و پرورش و بکارگیری متخصصان رخ می دهد.

ایزدخواه در پایان از مردم خواست که با مغتنم شمردن فرصت باقیمانده، اجازه ندهند که شبهات سیاسی آنها را سست کند و یادآور شد: باید با مردم حرف بزنیم در این صورت خواهیم دید که مردم با وجود فضاسازی ها، درست انتخاب می کنند.

در ادامه دبیر اسبق جنبش عدالت خواه دانشجویی با بیان اینکه وقتی مردم احساس می کنند که رأی شان مؤثر نیست، وضع موجود ادامه می یابد، اظهار کرد: مردم می بینند که این کاندیداها و مشاجرات آنها در هر دوره می آید و می رود و تغییری در زندگی آنها ایجاد نمی شود یعنی تغییرات سیاسی، تأثیری در زندگی مردم ندارد و از طرفی منافع سیاسیون تأمین می شود.

محمدصادق شهبازی ادامه داد: با تغییرات دولت ها، بیکاری کارگران، مشکلات ازدواج جوانان، مشکلات مسکن، مشکلات اقتصادی تغییری نکرده و پابرجاست که علت آن قرار گرفتن مسائل حاشیه ای و فرعی به جای مسائل اساسی است.

شهبازی با بیان اینکه صحنه های مضحک مناظرات تلویزیونی کاندیداهای ریاست جمهوری نتیجه شروع نکردن از نقطه اساسی است، گفت: مشکل از جایی شروع می شود که مردم از مسئولان مطالبه نمی کنند و در نتیجه یک کاندیدای ریاست جمهوری در مناظرات از مسائل حاشیه ای و دسته دوم با هیجان صحبت می کند و در زندگی مردم هیچ تغییر اساسی ایجاد نمی شود.

وی بیان کرد: در دهه ۶۰ مشکلات و فشارهای وارده به مردم از جمله قطعی آب، برق، صف نفت و.. بسیار بیشتر از امروز بود اما کسی شکایتی نداشت چراکه مردم می دانستند که مشکلات برای همه از جمله مسئولان وجود دارد و مسئولان برآمده از مردم بودند.

شهبازی با بیان اینکه نخستین مجلس شورای اسلامی که پس از انقلاب تشکیل شد، پرکارترین مجلس بود، تصریح کرد: سطح تحصیلات نمایندگان مجلس اول، دیپلم تا کارشناسی بود اما علت موفقیت آنها این بود که برآمده از مردم بودند و سختی ها و درد مردم را می دانستند، از طرفی مردم نیز می دیدند که مسئولان برای تغییر شرایط هر کاری که از دستشان برآید، انجام می دهند.

دبیر اسبق جنبش عدالت خواه دانشجویی به برخورد مردم دهه ۶۰ با مسئولانی که خلاف چارچوب عمل می کردند، اشاره و خاطرنشان کرد: مناظرات تلویزیونی کاندیداهای ریاست جمهوری مانند فضای استادیوم شده است، یعنی افرادی که برنامه دارند، دیده نمی شوند و کسی که بیشتر متلک می گوید، محور قرار می گیرد این در حالیست که ما در دهه ۶۰ اینگونه نبودیم یعنی آن موقع کسی نمی توانست سر مردم کلاه بگذارد.

وی با تأکید براینکه باید مسائل دسته یک و مهم در انتخابات اصل قرار گیرد، تصریح کرد: ما باید با تغییر این فرهنگ سیاسی غلط، در انتخابات مسائل اصلی را مطالبه کنیم و فردی که اهل حاشیه سازی نیست، صلاحیت دارد و شرایط را تغییر می دهد، انتخاب کنیم.

شهبازی اظهار کرد: مهمتر از دولت میدان پاستور، دولت میدان انقلاب است یعنی همه مردم باید حساسیت داشته باشند و مطالبه گر جامعه ای باشند که نابرابری در آن وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه باید به جای روزمره اداره کردن جامعه، در جامعه جهش ایجاد کنیم، تأکید کرد: باید تبعیض در نظام سلامت، آموزش، استفاده از انرژی و مسکن را که حاصل بی عرضگی مسئولان است را حذف کنیم و به واسطه آقای جلیلی که برای رفع این تبعیض برنامه دارد، این اقدام را عملی می کنیم.

شهبازی یادآور شد: اگر اصلاح واقعی در کشور ایجاد شود، کشور به ثبات و آرامش می رسد و این اصلاح از برخورد با نظام بانکی که عامل اصلی تورم است، آغاز می شود که لازمه این اصلاح، حضور همه ما بهذصورت آگاهانه در عرصه انتخابات است.

انتهای پیام  

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *