مبارزه با مواد مخدر نيازمند عزم جهاني است/ عزم ايران، ايتاليا و افغانستان براي مبارزه با مواد مخدر

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بيان اينکه مبارزه با مواد مخدر نيازمند عزم و اراده جهاني و همگاني است از عزم و همکاري سه کشور ايران، ايتاليا و افغانستان در اين راستا خبر داد.

به گزارش اسادس به نقل از پایگاه خبري پليس، “سردار علي مويدي” در اختتاميه دوره آموزشي مبارزه با مواد مخدر براي افسران پليس کشور افغانستان ضمن ابراز خرسندي از برگزاري اين دوره آموزشي، گفت: اين دوره آموزشي محصول تلاش سه کشور ايران، ايتاليا و افغانستان است و مويد عزم جدي اين سه کشور در راستاي مبارزه با مواد مخدر به شمار مي آيد.

وي افزود: انشاء الله شاهد افزايش و گسترش اين گونه اقدامات در سطح منطقه و فرامنطقه در راستاي مبارزه با مواد مخدر باشيم .

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا بيان کرد: کشورهاي منطقه به ويژه افغانستان بيشترين هزينه مادي و معنوي را در راه مبارزه با مواد مخدر متحمل مي شود لذا تنها راه برون رفت از اين شرايط و کاهش هزينه هاي مادي و معنوي مبارزه با مواد مخدر ، ” عزم و اراده جهاني ” است.

سردار مويدي با بيان اينکه نگاه تک بعدي به مبارزه با مواد مخدر راه نتيجه بخشي نخواهد بود، تصريح کرد: ايران و ايتاليا با درک اين موضوع و اقدام در راستاي تعامل با کشور افغانستان گام موثري براي انتقال دانش و تجربيات خود برداشته اند.

وي ادامه داد: مبارزه با مواد مخدر نبايد صرفا معطوف به روش ” مقابله اي” باشد بلکه بايد از مسير دانش، کسب تخصص و … براي اين مبارزه بهره برد.

سردار مويدي عنوان کرد: به خوبي به اين درک رسيده ايم که همه کشورها با تعامل بيشتر، تخصصي تر کردن ارگان هاي مبارزه با مواد مخدر و انتقال دانش و تجربيات خود به کشور دوست و همسايه افغانستان مي توانند کمک کنند.

وي بيان کرد: از وزير امور خارجه ايران و ايتاليا که در راستاي امضاي تفاهم نامه پليس مبارزه با مواد مخدر دو کشور گام برداشته اند، تشکر مي کنم.

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا اضافه کرد: برخي از کشورها عليرغم حضور طولاني در افغانستان هيچ کمکي و همکاري در راستاي مبارزه با مواد مخدر در اين کشور نداشتند.

اين مقام ارشد انتظامي بيان کرد: در سال هاي گذشته، انگيزه و جديت در دو کشور ايران و ايتاليا براي کمک به افغانستان و مبارزه با مواد مخدر وجود داشته است.

سردار مويدي تأکيد کرد: در ابتداي مسير هستيم و تا رسيدن به اهداف متعالي بايد گام هاي بلندي برداريم.

وي يادآور شد: کشور افغانستان نيز در اين راستا همکاري مطلوبي با پليس ايران و ايتاليا داشته است و افسران رابط پليس افغانستان در دوره هاي آموزشي که توسط پليس مبارزه با مواد مخدر ايران برگزار شد، مشارکت و حضور فعالي داشتند .

سردار مويدي از آمادگي پليس ايران براي انتقال دانش عملياتي و تخصصي خود به پليس افغانستان خبر داد و افزود: در بين کشورهاي اروپايي اين عزم براي تبادل اطلاعات و دانش و تجربه در راستاي مبارزه با مواد مخدر وجود دارد و کشور ايتاليا در اين مهم در خط مقدم است.

اعلام آمادگی دانشگاه علوم انتظامی امین برای برگزاری دوره های آموزشی مبارزه با موادمخدر

سردار “عباس نژاد” معاون هماهنگ کننده دانشگاه علوم انتظامي امين در اين نشست ضمن قدرداني از همکاري پليس ايتاليا و افغانستان در راستاي برگزاري اين دوره آموزشي، اظهار کرد: پليس افغانستان مسير بسيار خوبي را براي توانمند سازي افسران پليس خود آغاز کرده، مسيري که به کسب و ارتقاء دانش و مهارت پليس مبارزه با مواد مخدر افغانستان منتج مي شود.

وي از آمادگي دانشگاه علوم انتظامي امين براي برگزاري دوره هاي آموزشي متنوع در حوزه هاي مبارزه با مواد مخدر و جرايم سازمان يافته خبر داد و افزود: برگزاري اين دوره هاي آموزشي براي تعامل پليس کشورهاي مختلف بسيار کارآمد است.

معاون هماهنگ کننده دانشگاه علوم انتظامي امين در خاتمه بيان کرد: آمادگي داريم اساتيد و فرماندهان خود را براي بازديد از مراکز پليسي سه کشور ايتاليا و افغانستان و انتقال تجارب به اين دو کشور اعزام کنيم.

گفتني است، مراسم اختتاميه دوره آموزشي افسران پليس کشور افغانستان با همکاري مشترک پليس ايران، ايتاليا و دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل در تهران برگزار شد.

در اين دوره ها اساتيد و گروه علمي مبارزه با مواد مخدر ايران و ايتاليا در دوره آموزشي دانشگاه علوم انتظامي امين دانش و تجربه خود را به پليس مبارزه با مواد مخدر افغانستان منتقل کردند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *