هوای تهران در محدوده قابل قبول

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران امروز(۳۰ اردیبهشت ماه) کیفیت هوا در بیشتر مناطق پایتخت در محدوده‌ قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت.

به گزارش سادس، پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبحگاه روز پنجشنبه (۳۰ اردیبهشت ) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده‌ قابل‌ قبول گرفت که ناشی از ناپایداری جوی، وزش باد مؤثر و پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته بود. به‌تدریج با کاهش ناپایداری جوی در طول روز از تندی باد کاسته خواهد شد و در برخی مناطق تولید آلاینده ازن و افزایش غلظت این آلاینده سبب کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

عدم وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی پنجشنبه ادامه خواهد داشت و با افزایش حجم ترافیک شامگاهی برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.

این وضعیت جوی تا صبح روز جمعه (۳۱ اردیبهشت) ادامه خواهد داشت، بااین حال کاهش تردد خودروها در روز تعطیل سبب برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق خواهد شد. رشد ناپایداری جوی طی روز و افزایش تندی باد سبب پراکندگی آلاینده‌ها خواهد شد، هرچند در برخی ساعات بعدازظهر احتمال تولید و افزایش غلظت آلاینده‌ ازن وجود خواهد داشت که می‌تواند در برخی مناطق سبب کاهش کیفیت هوا شود.

با برقراری شرایط مساعد جوی تا اواخر وقت جمعه و وزش باد مؤثر، کاهش غلظت آلاینده‌ها و برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق پایتخت دور از انتظار نخواهد بود.

به گزارش سادس، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۰ بود و هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۶۲ و کیفیت هوا در محدوده ‌قابل قبول است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *