اعمال محدودیت‌های کرونایی در تایوان

موج تازه شیوع کرونا سبب شده تا دولت تایوان نیز سخت‌ترین محدودیت‌ها را از ابتدای این همه‌گیری جهانی اعمال کند.

به گزارش سادس، دولت تایوان دستور تعطیلی سینماها و اماکن تفریحی را برای ۱۲ روز صادر و تجمع‌ها را به پنج نفر در هر خانه و ۱۰ نفر در فضای باز محدود کرده‌ است.

تایوان که تاکنون تقریباً از همه‌گیری کرونا در امان مانده بود، روز گذشته (یکشنبه) ۲۰۷ مورد ابتلای جدید را گزارش کرد. از زمان شیوع کرونا، این جزیره ۲۳ میلیون نفری تنها ۱۶۸۲ مبتلا و ۱۲ مرگ داشته است.

موفقیت چشمگیر تایوان در مهار کرونا تا حد زیادی به دلیل کنترل شدید و زودهنگام مرزها بود از جمله منع ورود مسافران خارجی و قرنطینه اجباری برای همه تایوانی‌هایی که از خارج به کشور باز می‌گشتند.

سنگاپور هم از روز گذشته اعلام کرد به دلیل افزایش شیوع کرونا، همه مدرسه‌ها، کالج‌ها و دانشگاه‌ها از سه روز دیگر تعطیل می‌شوند و باید به آموزش از راه دور و اینترنتی روی بیاورند.

سنگاپور روز یکشنبه ۴۹ ابتلای جدید به کرونا را گزارش کرد که بالاترین آمار روزانه از تقریبا هشت ماه پیش است.

دولت تایوان شهروندان را به کار و تحصیل از خانه ترغیب کرده و گفته باید در فضای باز ماسک بزنند.

تایپه، پایتخت این کشور، همچنان کانون اصلی آلودگی در تایوان است و مقام‌های شهر ناچار شده‌اند درجه هشدار را تا سه بالا ببرند (درجه چهار تعطیلی کامل و سراسری است). این وضعیت در تایوان بی‌سابقه است چرا که از زمان شیوع بیماری تاکنون مجبور به چنین محدودیت‌هایی نشده بود.

به گزارش بی بی سی، شهروندان نگران به فروشگاه‌ها هجوم برده‌اند و خالی شدن سریع قفسه‌ها سبب شده است برخی کالاهای اساسی را، به هر نفر بیشتر از دو تا نفروشند. رئیس جمهوری تایوان روز شنبه هشدار داد که هجوم مردم برای خرید، خطر ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد و کمبود مایحتاج وجود ندارد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *