اعمال نرخ جدید جرایم رانندگی از ۲۵ اسفند/جریمه‌ها در کاهش تخلفات بی‌تأثیر نیست/ وضعیت امنیتی در مرزها بسیار خوب است

 

فرمانده نیروی انتظامی گفت: نرخ‌های جدید جرایم رانندگی توسط هیئت دولت مصوب و ابلاغ شده که از تاریخ ۲۵ اسفند امسال اجرا می‌شود.

سردار حسین اشتری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نرخ‌های جدید جرایم رانندگی توسط هیئت دولت مصوب و ابلاغ شده که از تاریخ ۲۵ اسفند امسال اجرا می‌شود، حتماً این جرایم حالت بازدارندگی و تأثیرگذاری خود را خواهند داشت البته بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که درصد کمی از رانندگان مرتکب تخلفات رانندگی می‌شوند و اکثر قریب به اتفاق آن‌ها مقررات رانندگی را رعایت می‌کنند اما این جریمه‌ها هم در کاهش تخلفات بی‌تأثیر نیست و برای سلامت و راحتی رانندگان و سرنشینان مؤثر است. امیدواریم که مردم با فرهنگ ترافیکی خوبی که دارند از مواجه شدن با جریمه‌های پلیس خودداری کنند و ما هم مایل نیستیم که مقدار این جریمه‌ها بیشتر شود اما کسانی که رعایت نکنند از لحاظ قانونی باید اعمال قانون شوند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اقدامات نیروی انتظامی در راستای ارتقای امنیت مرزهای کشور در سال ۹۵ بیان کرد: اخیراً وضعیت امنیتی ما در مرزها بسیار خوب است و در حدود ۷۸۰۰ کیلومتر مرزهایی که داریم اعم از خشکی و آبی وضعیت امنیتی خوبی برقرار است. البته برخی از مرزها به دلیل بی‌ثباتی کشورهای همسایه از طرف گروه‌های ضدانقلاب، اشرار و قاچاقچیان با یکسری تحرکات مواجه هستند ولی خوشبختانه با توجه به اشراف همکاران نیروی انتظامی و همکاری‌های خوبی که بین نهادهای امنیتی وجود دارد قبل از وقوع حوادث و نفوذ آنها به کشور درصد بالایی از آن تحرکات شناسایی و خنثی می‌شود. به طور مثال در شرق و غرب کشور تحرکاتی از طرف گروه‌های ضد انقلاب داشتیم که به موقع شناسایی شدند و موفق به پیشبرد اهداف خود نشدند.

فرمانده نیروی انتظامی درباره تصادفات و تلفات جاده‌ای بیان کرد: امسال میزان تلفات تصادفات جاده‌ای حدود ۳ درصد نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده که امیدواریم با تلاش همکاران و همکاری مردم و سایر دستگاه‌های کشور این میزان کمتر بشود. عوامل زیادی از قبیل رانندگان، وضعیت جاده و حضور نیروهای پلیس در ایجاد تخلفات رانندگی تأثیر گذارند که امیدواریم مردم ما با فرهنگ خوبی که دارند و همکاری سایر دستگاه‌ها با نیروی انتظامی شاهد کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای باشیم.

اشتری گفت: میزان کشفیات موادمخدر نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد افزایش یافته و میزان برخورد با باندها و شبکه‌های تولید و توزیع موادمخدر نیز نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی افزود: جمع‌آوری معتادین متهاجر در بسیاری از استان‌ها انجام شده که البته جمع‌آوری معتادان مستلزم همکاری دستگا‌‌ه‌های مختلف است و نیروی انتظامی فقط وظیفه شناسایی، جمع‌آوری و تحویل این افراد به کمپ‌ها را دارد. اگر مجموعه مسئولان مقدمات لازم را برای ایجاد محلی برای نگهداری معتادان فراهم نمایند نیروی انتظامی این آمادگی را دارد که کمتر از ۱۰ روز همه آنها را جمع‌آوری کند.

فرمانده نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی با هنجارشکنان مقابله می‌کند. کما اینکه یکی از وظایف ما پاسداری از ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است. قانون در مواردی به ما اجازه داده تا با هنجارشکنان در موضوعات مختلف مثلاً کشف حجاب در خودرو برخورد لازم را داشته باشیم که خوشبختانه مردم شهید پرور و با فرهنگمان همه این موارد رعایت می‌کنند و در برخی از موارد آن افرادی که اهمال می‌کند با تذکر پلیس و همکاران اعمال قانون می‌شوند. ولی به طور کلی وضعیت در این حوزه رو به بهودی است و امیدوارم بهتر از این هم بشود.

اشتری اظهار داشت: در راستای ایجاد امنیت در چهارشنبه آخر سال هشدارهای لازم از طریق صداوسیما به مردم داده شده که در این راستا والدین هم باید مراقب فرزندان خود باشند تا در پایان سال اتفاقی برای آنها رخ ندهد و با کسانی که مخل امنیت و آرامش مردم هستند بر اساس قانون برخورد می‌شود.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *