80 درصد معلمان ترکیه توانایی خرید غذا و پوشاک مناسب ندارند

[ad_1]

به گزارش سادس:

نتایج پژوهش انجام گرفته از سوی اتحادیه کار در ترکیه نشان می‌دهد که بیش از ۸۰ درصد معلمان این کشور با حقوقی که از دولت دریافت می‌کنند قادر به خرید غذای مورد نیاز زندگی و لباس مناسب برای خود نیستند.

به گزارش مشرق، براساس پژوهشی که اتحادیه کار در ترکیه انجام داده است، حقوق اکثر معلمان ترکیه، حداقل نیازهای زندگی‌شان را تأمین نمی‌کند و 52 درصد معلمان در ترکیه با ترس از دست دادن شغلشان زندگی می‌کنند.

بر اساس طرح پژوهشی که با موضوع وضعیت مالی معلمان بر روی 707 معلم در 43 استان ترکیه انجام گرفته است، بازده کاری 75 درصد معلمان به علت بدهی‌های مالی کاهش یافته و این مسئله باعث کاهش اعتبار معلمان در جامعه ترکیه شده است.

بر اساس این پژوهش، 82 درصد معلمان با حقوقی که از شغل معلمی دریافت می‌کنند غذای مورد نیاز خانواده خود را به سختی تأمین می‌کنند.

از هر 10 معلم ترکیه‌ای 9 نفرشان قادر به تأمین لباس مناسب برای خود نیستند.

نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که به علت کافی نبودن حقوق معلمان در ترکیه، 87 درصد معلمان قادر نیستند لباس مناسبی را برای خود تهیه کنند که در شأن مدرسه و دانش آموزان باشد و همچنین 71 درصد معلمان قادر به تأمین لباس مناسب برای فرزندان خود نیستند.

66 درصد معلمان ترکیه در اتاق معلمان مدرسه احساس امنیت نمی‌کنند.

از نتایج دیگری که از این پژوهش به دست آمده است این است که از هر دو معلم یک نفرشان با ترسِ از دست دادن شغل معلمی خود زندگی می‌کند، به طوری که 66 درصد معلمان در اتاق معلمان در مدرسه احساس امنیت نمی‌کنند و نمی‌توانند به راحتی مشکلاتشان را با مدیر و دیگر معلمان مدرسه مطرح کنند.

گفتنی است، بعد از کودتای نافرجام 15 جولای در ترکیه، 48 هزار و پانصد نفر از معلمان از طرف وزارت آموزش ترکیه به بهانه وابستگی به تشکیلات فتح‌الله گولن و طرفداری از حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) اخراج شده‌اند.

[ad_2]

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *