دستگیری عاملان توزیع چک پول های ابطالی

با تلاش پلیس آگاهی شهرستان نیشابور عاملان توزیع چک پول های ابطالی شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور گفت: در مراجعه و شکایت تعدادی از کسبه و بازاریان مبنی بر کلاهبرداری افراد سودجو با استفاده از چک پول های یک صدهزار تومانی ابطال شده، موضوع به صورت ویژه در دستور کار دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری و اطلاعات جنایی پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

سرهنگ اکبر آقابیگی افزود: ماموران در بررسی های فنی و پلیسی متوجه شدند چک پول های توزیع شده در سطح شهرستان در سال های ۸۴ و ۸۵ از سیستم بانکی خارج شده و ایران چک ها را علیرغم پانچ توسط یکی از بانک ها به صورت ماهرانه ای ترمیم و اقدام به خرید محصولاتی از کسبه و کلاهبرداری از آنان کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: کارشناسان در رد زنی های پلیسی چهار عضو این باند کلاهبرداری را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنها تعداد ۴۷۳ قطعه چک پول به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال کشف کردند.

متهمان که در ابتدا منکر بیان هر گونه جرمی بودند در مقابل ادله و شواهد به ناچار لب به اعتراف گشودند و اظهار داشتند: ایران چک ها همگی اصلی اند که پس از پانج شدن ترمیم و در سطح شهرستان خرج کرده ایم.

سرهنگ آقابیگی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۴ نفر از کسبه به عنوان شاکی مراجعه و پرونده تشکیل شده است از شهروندان خواست تا در صورت شکایت به آدرس پلیس آگاهی واقع در خیابان رحمت مراجعه یا با شماره تلفن ۰۵-۴۳۳۵۴۱۱۸ جهت پیگیری پرونده تماس بگیرند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *