دستگيري عاملان توزيع چک پول هاي ابطالي

با تلاش پليس آگاهي شهرستان نيشابور عاملان توزيع چک پول هاي ابطالي شناسايي و دستگير شدند.

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس فرمانده انتظامي شهرستان نيشابور گفت: در مراجعه و شکايت تعدادي از کسبه و بازاريان مبني بر کلاهبرداري افراد سودجو با استفاده از چک پول هاي يک صدهزار توماني ابطال شده، موضوع به صورت ويژه در دستور کار دايره مبارزه با جعل و کلاهبرداري و اطلاعات جنايي پليس آگاهي اين فرماندهي قرار گرفت.

سرهنگ اکبر آقابيگي افزود: ماموران در بررسي هاي فني و پليسي متوجه شدند چک پول هاي توزيع شده در سطح شهرستان در سال هاي 84 و 85 از سيستم بانکي خارج شده و ايران چک ها را عليرغم پانچ توسط يکي از بانک ها به صورت ماهرانه اي ترميم و اقدام به خريد محصولاتي از کسبه و کلاهبرداري از آنان کرده اند.

وي خاطر نشان کرد: کارشناسان در رد زني هاي پليسي چهار عضو اين باند کلاهبرداري را شناسايي و با هماهنگي مقام قضائي دستگير و در بازرسي از مخفيگاه آنها تعداد 473 قطعه چک پول به مبلغ 500 ميليون ريال کشف کردند.

متهمان که در ابتدا منکر بيان هر گونه جرمي بودند در مقابل ادله و شواهد به ناچار لب به اعتراف گشودند و اظهار داشتند: ايران چک ها همگي اصلي اند که پس از پانج شدن ترميم و در سطح شهرستان خرج کرده ايم.

سرهنگ آقابيگي با اشاره به اينکه تاکنون 24 نفر از کسبه به عنوان شاکي مراجعه و پرونده تشکيل شده است از شهروندان خواست تا در صورت شکايت به آدرس پليس آگاهي واقع در خيابان رحمت مراجعه يا با شماره تلفن 05-43354118 جهت پيگيري پرونده تماس بگيرند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *