یک‌دهم انتخابات ‌کشور به‌صورت الکترونیک برگزار می‌شود

سادس/لرستان رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا گفت: یک‌دهم انتخابات ‌کشور به‌صورت الکترونیک برگزار می‌شود.

سید حمیدرضا کاظمی در جلسه شورای اداری لرستان که امروز هفتم اردیبهشت‌ماه برگزار شد، در خصوص توفیق انتصاب و حسن اعتماد مجلس شورای اسلامی به وی، اظهار کرد: برای اولین بار توفیق نصیب شد که یک نیروی استانی در استان لرستان و از بین استان‌های زاگرس نشین و لر تبار به‌عنوان رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا انتخاب شود که آن را توفیقی الهی و فرصتی برای خدمت می‌دانم.

وی تفاهم در خصوص تشکیل یک هیئت اجرایی واحد با همراهی شورای نگهبان برای انتخابات مختلف و هم‌زمان، فراهم آوردن بستر مناسب برای ثبت‌نام الکترونیکی داوطلبان و اصلاح بخشی از ایرادات قانون انتخابات شوراها که با تفاهم وزارت کشور و در جهت حضور بیشتر داوطلبان صورت گرفت از جمله تا زمانی که رسیدگی به صلاحیت افراد در هیئت‌های اجرایی به پایان نرسیده است، ثبت‌نام قطعی شده و افراد بتوانند برگه عدم سوءپیشینه را به پرونده ملحق کنند.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در خصوص انتخابات الکترونیک، تصریح کرد: ظرفیت وزارت کشور ۳۲ هزار صندوق اخذ رأی الکترونیک است و این تعداد صندوق ده هزار شعبه را در کشور پاسخگو است درصورتی‌که بالای ۷۰ هزار شعبه اخذ رأی در کشور داریم و در شرایط فعلی می‌توان یک‌دهم انتخابات را به‌صورت الکترونیک برگزار کرد.

کاظمی با اعلام اینکه در حال حاضر ۱۶ مرکز استان و ۸ کلانشهر انتخابات را به‌صورت الکترونیک برگزار خواهند کرد، خاطرنشان کرد: در تهران به خاطر برگزاری چهار انتخابات هم‌زمان، امکان انتخابات الکترونیک وجود ندارد.

وی آمار داوطلبان شرکت‌کننده در انتخابات ششمین مرحله شورای اسلامی شهر را ۵۱ هزار و ۵۹۶ نفر در کشور اعلام کرد که شامل ۱۲ درصد خانم‌ها و ۸۸ درصد آقایان هستند.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا همچنین آمار ثبت‌نام داوطلبان در شوراهای اسلامی روستایی را در دوره ششم ۲۴۸ هزار و ۳۶۵ نفر که شامل هفت درصد خانم‌ها و ۹۳ درصد آقایان اعلام کرد و افزود: این آمار نشان‌دهنده همدلی، همراهی و حمایت مسئولین و دست‌اندرکاران و مردم است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *