هدف اصلاحات اقتصادی عربستان به قدرت رسیدن محمد بن سلمان است

یک منبع آگاه و از مشاوران خاندان آل سعود اعلام کرد که هدف اصلاحات اقتصادی ریاض به قدرت رسیدن جانشین ولیعهد این کشور است.
به گزارش  سادس به نقل ا رویکرد روز گذشته کابینه عربستان با طرح موسوم به چشم انداز ۲۰۳۰ عربستان موافقت کرد. ملک سلمان در این نشست اعلام کرد که از زمانی که زمام امور را در این کشور به دست گرفته است به دنبال توسعه فراگیر بوده است و بر ضرورت به کارگیری توانایی ها و پتانسیل جایگاه و متمایزات برای آینده بهتری برای عربستان تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد که چشم انداز ۲۰۳۰ الگویی برای دنیا در همه زمینه ها باشد.

از سوی دیگر محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان در گفتگو با العربیه اعلام کرد: شرکت آرامکو بخشی از چشم انداز ۲۰۳۰ است و شفافیت اولین فایده از پذیره نویسی آرامکو است.

وی تاکید کرد: چشم انداز ۲۰۳۰ به مثابه نقشه راه برای اهداف توسعه و اقتصاد برای پانزده سال آینده است.این که با آرامکو به گونه ای برخورد کنیم که گویا قانون اساسی ما است خطرناک است.ما اعتیاد به نفت در عربستان توسعه بخش های زیادی را تعطیل کرده است.

وی افزوده بود که این چشم انداز۲۰۳۰ وابستگی ما به قیمت نفت و بالا و پایین رفتن آن را بی نیاز می کند و به قیمت بالا نیاز ندارد و حداقلی در نظر گرفته شده است ما می توانیم در ۲۰۲۰ بدون نفت زندگی کنیم.

تأکید عربستان سعودی بر اقتصادی بدون نفت و گذار به اقتصاد پسانفتی می تواند به آسیب پذیری های این کشور به کاهش بهای نفت از یک سو و بحث قدرت یابی و جنگ قدرت در خاندان سعودی از سوی دیگر مرتبط باشد. جایی که محمد بن سلمان جانشین ولیعهد سعی خواهد کرد موضع خود را به عنوان جانشین ملک سلمان تقویت کند تا در بزنگاهی جای محمد بن نایف ولیعهد کنونی را بگیرد.

یک منبع آگاه که سابقه مشاوره اقتصادی به ملک عبدالله پادشاه سابق سعودی را دارد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هدف از طرح اصلاح اقتصادی عربستان سعودی، به قدرت رسیدن «محمد بن سلمان» جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان است.

وی با بیان این مطلب افزود: محمد بن سلمان که مبدع این طرح است سعی دارد جایگاه خود در ساختار قدرت در عربستان را تقویت کند و جایگزین «محمد بن نایف» ولیعهد این کشور شود.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *