خطر انتقال ویروس در فضاهای بسته بیشتر است

کارشناسان آلمانی خواستار اطلاع‌رسانی دقیق‌تر در مورد ریزذرات ترشحی معلق در هوا هستند چرا که به گفته آنها، ابتلا به ویروس در محیط‌های بسته رخ می‌دهد و رعایت فاصله اجتماعی در این اماکن به معنای ایمنی در برابر ویروس نیست.

به گزارش سادس، کارشناسان برجسته آلمانی در حوزه سلامت از مقامات این کشور خواسته‌اند که راهبرد و تدابیرشان را برای مقابله با سرایت کروناویروس بازنگری کنند.

آنان در نامه‌ای خطاب به دولت‌های محلی و دولت مرکزی آلمان نوشته‌اند: اگر به دنبال کنترل همه گیری هستیم باید شهروندان را نسبت به این مساله حساس کنیم که خطر اصلی در فضاهای بسته است.

این موضوع که کروناویروس جدید بیش از همه از طریق هوا منتشر می‌شود، مساله‌ای اثبات شده است.

این کارشناسان بر اتخاذ تدابیری در مورد محیط‌های بسته و با توقف طولانی مدت نظیر خانه، دفاتر کار، کلاس‌های درس، کودکستان‌ها و مهدکودک‌ها و آسایشگاه‌ها تاکید کرده‌اند.

آنان هشدار می‌دهند که برای ابتلا به ویروس در محیط‌های بسته حتما نباید فرد ارتباط مستقیمی با فرد آلوده داشته باشد، کافی است پیش از این فردی آلوده در محیط بوده باشد و فضا خوب تهویه نشده باشد.

کارشناسان می‌گویند: این ویروس‌ها تقریبا بدون استثنا همگی در محیط‌های بسته منتقل می‌شوند و در فضای باز به ندرت این اتفاق می‌افتد. همچنین به گفته آنان در محیط‌های آزاد سرباز هیچ‌گاه پیش نیامده که گروه‌های بزرگ جمعا به آن شکل که در آسایشگاه‌ها و مدارس دیده شده به ویروس مبتلا شوند.

به گفته این محققان، مردم در خیابان ماسک می‌زنند اما در خانه بدون ماسک با دوستانشان دیدار می‌کنند و غذا می‌خورند.

به گزارش سادس به نقل از دویچه وله، امضاکنندگان این نامه توصیه می‌کنند که دیدارها در محیط‌های بسته تا آنجا که امکان دارد کوتاه برگزار شود، پیوسته هوای محیط بسته با بازکردن پنجره‌ها و درها تازه شود و در مکان‌های بسته‌ای همچون مدارس، آسایشگاه‌ها یا دفاتر کار که شهروندان مجبورند در کنار هم باشند از ماسک‌های مؤثر و موادضدعفونی‌کننده هوا استفاده شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *