خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۲۴ فروردین

توضیحات وزیر دفاع به سوال نماینده کرمانشاه/ اصلاح طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری/ تصویب کلیات لایحه اصلاح قانون صدور چک/ اصلاح لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق و… از جمله مهمترین اخبار امروز (سه شنبه) بیست و چهارم فروردین ماه ۱۴۰۰ مجلس است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش سادس، جلسه علنی مجلس به ریاست محمد باقر قالیباف برگزار شد و بررسی سوال از وزیر دفاع،‌ لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران و… در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

در جریان جلسه علنی امروز،‌ عبدالرضا مصری نماینده کرمانشاه با طرح سوالش از وزیر دفاع که چرا در پرداخت فوق العاده مناطق جنگی تبعیض وجود دارد؟ گفت که بعد از تصویب قانون برنامه ششم هنوز فوق العاده مناطق جنگی به نیروهای مسلح داده نشده است که این تبعیض است.

در پاسخ،‌ وزیر دفاع تاکید کرد که آنچه که به وزارت دفاع در خصوص پرداخت فوق العاده مناطق جنگی به نیروهای مسلح باز می گشت در حد اعلا پیگیری شده است اما مسئول اجرای آن سازمان برنامه و بودجه است که باید در این خصوص پاسخگو باشد.

مصری بعد از پاسخ های وزیر دفاع گفت که حرف های وزیر را قبول دارم. از رئیس مجلس تقاضا دارم که دستور دهد در جلسه امروز کمیسیون برنامه با سازمان برنامه، موضوع رفع تبعیض در پرداخت فوق العاده مناطق جنگی بررسی و تصمیم گیری شود. لذا نیازی به رای گذاشتن سوال نمی بینم.

ناطقین مجلس

مطالبات رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در خصوص تامین مرغ در ماه  رمضان

عسگری: ایران قوی نیاز به تولید قدرت دارد

باقری: دولت در ماه رمضان عذر تقصیر به محضر ملت آورد

حسین پور: کرونای اقتصادی مانند کرونای چینی در ایران شیوع پیدا کرده است

***

در ادامه جلسه علنی، نمایندگان گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که از سوی شورای نگهبان به مجلس اعاده شده بود را مورد بررسی قرار دادند و برای تامین نظر شورای نگهبان موادی از این لایحه را اصلاح و نهایی کردند.

محمد باقر قالیباف پس از رفع ایرادات شورای نگهبان از اصلاحیه قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ابراز امیدواری کرد که اجرای دقیق اصلاحیه بتواند جلوی قاچاق خصوصا از مبادی رسمی کشور را بگیرد.

نمایندگان در ادامه کار خود گزارش کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها را در خصوص طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری بررسی کرده و به منظور رفع ایرادات شورای نگهبان اصلاحاتی در آن انجام دادند.

همچنین در جلسه علنی امروز مجلس نمایندگان کلیات لایحه اصلاح قانون صدور چک را تصویب کردند.

سید کاظم دلخوش سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی در توضیح این لایحه گفت: طبق ماده ۱ مکرر قانون صدور چک چک‌های صادر شده از ۲۲ آذرماه ۱۳۹۹ باید در سامانه صیاد ثبت شود و همه چک‌ها نیز الکترونیکی صادر می‌شود. با توجه به این‌که بیش از ۲۴۰ میلیون برگ چک در دست مردم است مقدور نیست که چک‌های قدیمی کنار گذاشته شود لذا همچنان از آن استفاده می‌شود. 

اخطارها و تذکرات نمایندگان مجلس

بابایی: دستاورد دیدارهای نخست وزیر کره جنوبی در ایران تشریح شود

نماینده بابلسر: برخورد مامور نیروی انتظامی با جانباز قطع نخاعی غمی بر دلها نشاند

دلخوش: جلسه غیر علنی برای بررسی مسائل مربوط به چین و کره تشکیل شود

تذکر حاجی دلیگانی درباره بورس

آزادی خواه: چرا عده ای چوب لای چرخ تولید کنندگان می گذارند؟

سوال نماینده مردم زابل از دستگاه دیپلماسی درباره حقابه رودخانه هیرمند

مقصودی: مشکل محاسبه‌ سنوات خدمتی معلمان دانش سرایی حل شود

میرتاج‌الدینی: لغو همه تحریم‌ها و راستی آزمایی مورد تأییدِ مجلس خط قرمز ماست

توضیحات زاکانی درخصوص عملکرد مرکز پژوهش‌های مجلس

خضریان: حیثیت و موجودیت ایران در مذاکرات نباید به خطر بیفتد

***

در ادامه جلسه امروز،‌ علی کریمی فیروزجایی، جوابیه سید پرویز فتاح به مجلس را قرائت کرد.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در بخشی از این جوابیه‌ خود به تذکر شفاهی دو تن از نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز یکشنبه ۲۲ فروردین، نوشته است: رویه اینجانب در تعامل با قوای سه گانه در سازمان ها و دستگاه های دولتی و غیردولتی همواره بر مبنای سیاست تعامل حداکثری استوار بوده است.

سید محسن دهنوی هم بیانیه نمایندگان در تقدیر از اقدامات ناجا در نوروز ۱۴۰۰ و بیانیه ۲۰۴ نفر از نمایندگان در خصوص مذاکرات هسته ای را قرائت کرد.

در پایان جلسه امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی از تغییر ساعت کاری مجلس در ماه رمضان خبر داد و گفت: جلسه علنی مجلس از ساعت ۸:۴۵ دقیقه صبح تا ۱۳ و با رعایت کامل پروتکل بهداشتی برگزار خواهد شد. 

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *