خضریان: حیثیت و موجودیت ایران در مذاکرات نباید به خطر بیفتد

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: فرض می‌کنیم این ادعا که برهم زدن مذاکرات خواسته رژیم صهیونیستی است درست باشد، اینکه حق شلیک حتی یک گلوله هم نداشته باشیم، خارج از عقلانیت است.

به گزارش سادس، علی خضریان در جلسه علنی(سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی با اشاره با حادثه سایت هسته‌ای نطنز ابراز عقیده کرد: این حادثه نتیجه اتفاقاتی است که بعد از شهادت شهید فخری‌زاده رخ داد و به جای این که به قانون راهبردی لغو تحریم‌ها عمل شود، مجدداً موضوع مذاکره مطرح شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس مدعی شد: دولت ادعا می‌کند اگر ما به این ترورها و خرابکاری‌ها پاسخ دهیم، مذاکرات و راه‌های دیپلماتیک برای کاهش یا از بین بردن تحریم‌ها از دست می‌رود و اساساً این اتفاقات خواسته رژیم صهیونیستی بوده تا مذاکرات را برهم زده و مانع کاهش و یا لغو تحریم‌ها شود.

خضریان خطاب به رئیس جمهور و وزیر امور خارجه گفت: فرض می‌کنیم این ادعا و تحلیل شما در این خصوص صحیح باشد و در این مذاکرات اخیر همه تحریم‌ها لغو شوند و در یک حد حداکثری آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها و گروه ۱+۴ به شما اجازه دهند همه اقدامات بانکی را از سر بگیرید و تنها یک شرط بگذارند و آن هم اینکه در مقابل اتفاقات تروریستی و خرابکارانه حق شلیک حتی یک گلوله هم نداشته باشید. به نظرم وجود چنین شرطی، خارج از عقلانیت است که برای رسیدن به آن فرض رویایی، شما حیثیت و موجودیت جمهوری اسلامی ایران را به خطر بیندازید. به خودتان بیایید.

وی خطاب به هیات رئیسه مجلس اظهار کرد: در رابطه با موضوعات مذکور باید در مجلس جلسه‌ای گذاشته شود و موضوعات به صورت جدی بررسی شوند. انتظار داشتم امروز در جلسه گزارش کمیسیون امنیت ملی قرائت شده و در این خصوص بحث شود. باید مانع ایجاد مشکل برای ظرفیت‌های باقیمانده کشورمان شویم.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر خضریان گفت: سیاست نظام پیرامون مذاکرات کاملا مشخص است، و همه اتفاقات باید مبتنی بر عمل در برابر عمل باشد. اگر دشمنان شیطنت می‌کنند و می‌خواهند با از بین بردن زیرساخت‌های هسته‌ای، سر میز مذاکره به نفع خودشان از ما امتیاز بگیرند. اصل مذاکره زیر سوال است. فارغ از اینکه مجوز قانونی برای مذاکره دارند یا خیر؛ که داشتن مجوز قانونی هم حداقل برای مجلس مورد سوال بوده و دولت باید به این موضوعات توجه کند که البته بنای توجه هم ندارد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *