باقری: دولت در ماه رمضان عذر تقصیر به محضر ملت آورد

یک عضو هیأت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی خطاب به دولت دوازدهم گفت: در فرصت ماه مبارک رمضان از افکار و خطای خود تبری جویید و عذر تقصیر به محضر ملت آورید.

به گزارش سادس، مهدی باقری در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه) مجلس در نطق میان دستور خود گفت: برخی کارکردهای این دولت و دولت‌ها و مجالس گذشته درس عبرتی برای کارگزاران نظام و به ویژه ما وکلای ملت و دولت‌های آینده است. خدمت به محرومین و اُنس با کوخ نشینان تنها راه سعادت و آخرت ماست.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی افزود: ما برخی جوانان و توان فرزندانمان را فراموش کردیم. گویا از پناه ملت به درآمدند و به آغوش غرب پناهنده شدند. تعطیلی کارخانه‌ها و پرپر شدن فخری زاده‌ها و منهدم شدن آثار تلاش دانشمندان هسته‌ای نمونه ثمرات برجام بود.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نزدیک بودن به انتخابات در تذکری به مسئولان دولت بعدی گفت: دولتمردان آینده بدانید که جوان ما توانمند است، ماهواره و موشک می‌سازد و برایمان انرژی هسته‌ای به ارمغان می‌آورد. آغوش جوانان مومن، محرومین و مستضعفین همان پناه خداست که اگر به آنها پناهنده شویم، قطعا در سایه رحمت و فضل خدا چشمانمان به سربلندی کشور روشن خواهد شد. مصیبت آنجا بود که مجالس و دولت‌ها از این مسیر منحرف شدند.

باقری ابراز عقیده کرد: قدرتمندان ثروت افسانه‌ای اندوختند، حقوق‌های نجومی عادی شد، تصمیمات مهم کشور پنهان ماند و نهایتاً در چند دقیقه تعیین تکلیف ناجوانمردانه شد. دار و ندار بخشی از مردم زنجان و بلکه ایران در بورس به تاراج رفت. سرمایه کشور را به بهانه تامین ارز برای تامین کالاهای اساسی به یغما بردند و از محل بی‌تدبیری رانت‌های بزرگ ایجاد شد و سوء مدیریت چنان بیداد کرد که مسئله نظام به تامین مرغ، روغن، تخم مرغ و غیره تنزل یافت.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: چه انتظاری است که پولی برای آبادانی نقاط محروم کشور بماند. دولت مانند همیشه بهانه ضعف توان مالی را به نمایندگان مردم ارائه کرد. جای خالی مفسدین و منافقین اقتصادی را امثال بدهکاران مهریه در زندان ها پر کردند. مستضعفین گرفتار جرایم جزئی که ناشی از فقر بود به حبس رفتند و گردن فرازان با جسارت و قباحت از چنگ قانون و عدالت گریختند. آن کسی که بنا بود برای مردم خانه بسازد افتخار می‌کند که کاری نکرده است.

باقری گفت: توصیه مومنانه به رئیس جمهور و تمام مسئولان دولت، جبران مافات در فرصت باقی مانده است. در فرصت ماه مبارک رمضان از خطای خود تبری جویند و عذر تقصیر به محضر ملت آورند، باشد که با عنایت مردم توفیق یابند و به شرط آنکه در مدت باقی مانده به اصلاح امور بپردازند و در چنین فرصتی خداوند از خطای ایشان درگذرد.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به دولت آینده، گفت: عبرت بگیرید از فراموشی وظایفتان در قِبال مردم و عبرت بگیرید، از دل بستن و دلدادگی به دشمنان ایران اسلامی و بدانید که به نمایندگی از مردم و در راه تامین منافع ملت با هیچ کس تعارف نداریم و با جدیت بر عملکرد تمام مجرمان، نظارت خواهیم داشت.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *