"همه با هم برای داشتن جهانی سالمتر و عادلانه تر"

سازمان جهانی بهداشت (WHO) خواستار اقدام فوری به منظور از بین بردن نابرابری ها در حوزه سلامت و بسیج اقدامات برای دستیابی همه افراد به وضعیت بهتر شد.

به گزارش سادس، همزمان با فرا رسیدن هفتم ماه آوریل، روز جهانی بهداشت با شعار “همه با هم برای داشتن جهانی سالمتر و عادلانه تر” گرامی داشته شد.

همچنین سازمان جهانی بهداشت به همین مناسبت خواستار اقدام فوری به منظور از بین بردن نابرابری ها در حوزه سلامت در دنیا و بسیج اقدامات برای دستیابی همه افراد به وضعیت بهتر شد.

در اطلاعیه این سازمان آمده است: نابرابری، معضلی همیشگی بوده است. به رغم پیشرفتهای بدست آمده در حوزه مسائل بهداشتی در سطح جهان و در منطقه مدیترانه شرقی، این دستاوردها در کشورها یا جوامع مختلف به طور مساوی به اشتراک گذاشته نشده است. همه گیری بیماری کووید-۱۹عواقب سنگینی برای افرادی به همراه داشته که پیش از این نابرابریهایی را به لحاظ اجتماعی، اقتصادی و جغرافیایی تجربه کرده اند.

“احمد المنظری” مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت در این باره گفت: سلامتی، حق اصلی هر انسانی است. هر انسانی بدون توجه به سن، جنسیت، قومیت، معلولیت، وضعیت اقتصادی یا شغلی، سزاوار برخورداری از زندگی سالم است. با این حال پیشرفت در زمینه مقابله با ناسازگاری های بهداشتی در سراسر جهان از جمله در منطقه مدیترانه شرقی که بسیاری از کشورها شرایط اضطراری و درگیری را تجربه می کنند و بیشترین تعداد آوارگان در جهان را داراست، کند بوده است.

به گزارش سادس به نقل از سایت اطلاع رسانی سازمان جهانی بهداشت، وی افزود: علاوه بر درگیری، عوامل مختلفی در بروز نابرابریها نقش دارند که می توان به فقر، بیکاری، چالش های زیست محیطی، نابرابری های جنسیتی و به تازگی بیماری کووید-۱۹اشاره کرد. تمامی این عوامل و فاکتورهای دیگر بر روند ارائه خدمات به جوامع و در نهایت سلامت و رفاه آنها تاثیر منفی دارد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *