نماینده نهاوند: بیش از ۵۰ درصد واحدهای تولیدی نهاوند با مشکل مواجهند

سادس/همدان نماینده مردم نهاوند در مجلس با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد واحدهای تولیدی و صنعتی نهاوند با مشکل مواجه بوده و یا تعطیل هستند یا با ظرفیت های خیلی کم فعالیت می کنند، گفت: قاچاق ضربه مهلکی به رونق تولید و ایجاد اشتغال در کشور است و همه باید به عنوان یک وظیفه دینی و ملی پای کار آمده و از ورود قاچاق به کشور جلوگیری کنند.

علیرضا شهبازی در گفت‌وگو با سادس، درباره شعار سال با عنوان «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» اظهار کرد: بحث اقتصاد، معیشت، تولید، اشتغال و جهش تولید در سال های گذشته مورد توجه مقام معظم رهبری بود اما مدیران و مسئولان خیلی به آن بها ندادند البته کارهایی در این زمینه ها انجام شده اما توقع ایشان در زمینه رونق تولید محقق نشده است.

وی افزود: در شرایط فعلی که دشمن با همه وجود پای کار آمده تا به نظام مقدس جمهوری اسلامی ضربه بزند رونق تولید و اشتغال مهمترین مسئله ای است که می تواند در جهت بهبود وضعیت اقتصاد، معیشت مردم و رفع این جنگ اقتصادی با وجود تحریم های ناعادلانه به کشور کمک کند.

نماینده مردم نهاوند در مجلس با بیان اینکه در جهت رونق تولید متأسفانه موانعی در کشور وجود دارد، اضافه کرد: یکسری سازمان ها، ارگان ها، دستورالعمل ها و بخشنامه هایی در این زمینه وجود دارند که مانع تولید هستند و توقع مقام معظم رهبری این است که ما کاری انجام دهیم این موانع برطرف شوند.

شهبازی با بیان اینکه سازمان ها در جهت بهبود وضعیت کسب و کار نمی توانند به وظایف خود عمل کنند، یادآور شد: همواره و هر ساله بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی با قوانین و ضوابط فراوان و دست و پاگیری مواجه هستند که جلوی راه آنها قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اعتقاد بر این بود که بهبود شرایط و وضعیت بانک ها به رونق تولید کمک می کند اما متأسفانه این امر تحقق نیافته است، ادامه داد: محدودیت های تأمین اجتماعی، مالیات واحدهای تولیدی و مالیات ارزش افزوده و قوانین و مقررات و بانک ها بسیار دست و پاگیر بوده و از عوامل اصلی موانع تولید به شمار می روند.

شهبازی با بیان اینکه قوانین و مقررات موجود در بعضی سازمان ها و تعدد قوانین در این زمینه سد راه تولید و واحدهای تولیدی هستند، تصریح کرد: واحدهای تولیدی نهاوند نیز با مشکلات مواجه هستند و اقداماتی صورت گرفته که مشکلات آنها برطرف شود اما متأسفانه خواسته مردم ‌محقق نشده است.

وی با بیان اینکه بیشترین مشکلات و گرفتاری واحدهای تولیدی و صنعتی در ارتباط با سیستم بانکی است، مطرح کرد: بیش از ۵۰ درصد واحدهای تولیدی و صنعتی نهاوند با مشکل مواجه بوده و یا تعطیل هستند یا با ظرفیت های خیلی کم فعالیت می کنند که امیدواریم با حمایت و کمک مسئولان مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرستان برطرف شده و آنها به چرخه تولید برگشته و ما شاهد ایجاد اشتغال در نهاوند باشیم.

شهبازی با اشاره به تعطیلی تعدادی از واحدهای لبنیاتی نهاوند به علت مشکلات بانکی و مواد اولیه شیر بیان کرد: در گذشته دامداری های نهاوند سنتی بودند اما بنا به دلایلی بسته شدند و اکنون هشت ماه است که مجوز احداث و تأسیس یک واحد ۶۰۰۰ رأسی دامداری را از شستا گرفته شده اما متأسفانه امور آب و وزارت نیرو با وجود مکاتبات فراوان اجازه تأسیس آب در این ‌منطقه را ندادند که این موردی از گرفتاری و موانع تولید در کشور و منطقه است.

نماینده نهاوند در خانه ملت خاطرنشان کرد: زمانی نهاوند صادرکننده شیر به استان های همجوار بود و اکنون واردکننده شیر است و واحدهای لبنیاتی نمی توانند شیر تهیه کنند و اکنون با ظرفیت ۱۰ یا ۲۰ درصد مشغول فعالیت هستند.

وی گفت: قاچاق کالا یکی از مواردی است که به تولید و واحدهای تولیدی در کشور ضربه زده و مانع رشد و شکوفایی تولید در کشور شده و ما در زمینه جلوگیری از قاچاق قانون کم نداریم اما باید مدیران و مسئولان اجرایی و مردم دست به دست هم داده و مانع ورود قاجاق به کشور شوند و این یک عزم ملی را مطلبد که همه پای کار آیند.

وی با بیان اینکه در زمینه مبارزه با قاچاق قانون کم‌نداریم که مجلس پای کار آید اما به مدیران اجرایی در این زمینه کمک خواهد کرد، افزود: قاچاق ضربه مهلکی به رونق تولید و ایجاد اشتغال در کشور است و همه باید به عنوان یک وظیفه دینی و ملی پای کار آمده و از ورود قاچاق به کشور جلوگیری کنند.

شهبازی در پایان‌ مطرح ‌کرد: صف های طویل برای تهیه مرغ نشان دهنده این است که ما در زمینه کمک به چرخه تولید و کاهش قیمت ها نتوانستیم به وظیفه خود عمل کنیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *