شریعتی: دستپاچگی آمریکا یعنی منافع ملی در سند همکاری ایران چین رعایت شده است

نماینده بهشهر در مجلس امضاء سند همکاری ایران و چین تقدیر و تشکر کرد و گفت: دستپاچگی آمریکا، رژیم صهیونیستی و بعضی کشورهای اروپایی در مخالفت بی‌چون و چرا از این سند نشانگر آن است که مسئولین نظام در تنظیم این سند منافع ملی را به خوبی رعایت کردند.

به گزارش سادس، غلامرضا شریعتی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تشکر از مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال ۱۴۰۰ گفت: اساس مشکلات کشور ناشی از عدم توجه به شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» است. با نگاه به فرآیند صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری و ایجاد کسب و کار متوجه می‌شویم که کمترین زمان ممکن دو سال است. این زمان طولانی فرصت پیشرفت کشور را می‌رباید.

نماینده مردم بهشر در مجلس توجه به شعار مقام معظم رهبری را به عنوان وظیفه مجلس مطرح کرد و از ریاست مجلس و کمیسیون جهش تولید خواست که با قید فوریت موانع تولید را شناسایی کرده و در جهت رفع آن کوشا باشند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس با استناد به قانون «اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها» اظهار کرد: مجلس یازدهم آمریکا را وادار به انفعال در دیپلماسی با ایران کرد. در اختیار قرار دادن یک توان دیپلماتیک برای چانه زنی در مذاکرات اگر همراه با اعتماد به نفس مذاکره‌کننده‌های ایرانی باشد، می‌تواند اثرات تحریم‌ را کاهش داده و آمریکایی‌ها را به خاطر خروج از برجام پشیمان کند. پس انتظار می‌رود که ایران عجله به خرج ندهد و با رصد هوشمندانه تا رفع کلیه تحریم‌ها کوچک‌ترین نقطه ضعفی از خود نشان ندهیم.

وی از امضاء سند همکاری ایران و چین تقدیر و تشکر کرد و گفت: انتظار می‌رود که بخش‌های مختلف آن به صورت برنامه عملیاتی درآید و بخش‌هایی که نیازمند مصوبه است به مجلس ارجاع شود تا نگرانی ملت ایران را از بین ببرد. دستپاچگی آمریکا، رژیم صهیونیستی و بعضی کشورهای اروپایی در مخالفت بی‌چون و چرا از این سند نشانگر آن است که مسئولین نظام در تنظیم این سند منافع ملی را به خوبی رعایت کردند.

شریعتی در مورد وقوع انتخابات در سال ۱۴۰۰ گفت: تشکیل دولت انقلابی در کنار مجلس انقلابی می‌تواند فرصت پیشرفت کشور را فراهم کند. انتخابات خردادماه برای گزینش رئیس جمهور با اختیارات قانونی، می‌تواند زمینه مناسب برای حل مشکلات کشور مفید باشد.

نماینده مردم بهشهر در مورد انتخابات خطاب به مردم ایران گفت: حضور شما پای صندوق‌های رأی به رشد و بالندگی کشور کمک خواهد کرد. هر رأی مردم می‌تواند مولد قدرت ملی باشد و دشمنان را ناامید کند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *