قاطعیت مجلس در حفظ منافع ملت نباید با مماشات سیاسی تضعیف شود

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: دولتمردان کشور نباید با آب نبات‌هایی که طرف‌های برجام پیشنهاد می‌کنند عملاً منافع درازمدت ملت را نادیده بگیرند.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با سادس درباره خواسته آمریکایی‌ها مبنی بر بازگشت ایران به تعهدات برجامی با توجه به نشست وین و شرکت طرف‌های برجام در این نشست، اظهار کرد: با توجه به اینکه آمریکا ناقض تعهدات بین‌المللی است و مسئولیت بین‌المللی خود را درباره ایران نقض کرده است و از توافق برجام که سال‌ها برای به نتیجه رسیدن آن تلاش شده بود به شکل یک جانبه خارج شد عملاً صحبت‌های آنان مبنی بر بازگشت ایران به تعهدات برجامی خود وجاهت قانونی و بین‌المللی ندارد و قابل پذیرش نیست.

وی افزود: آمریکا که ناقض این توافق بوده است. در ابتدا باید به تعهدات خود در برجام عمل کند، به مقررات بین‌المللی احترام بگذارد و به تخلفات انجام شده خود پایان دهد و سپس اگر خواسته‌ای دارد مطرح کند. آمریکایی‌ها به گونه‌ای رفتار می‌کنند که گویی تنها ایران باید به تعهداتش عمل کند، غافل از اینکه ایران تعهدات خود را به طور کامل عملی کرده و آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای چند بار پایبندی ایران به تعهداتش را تأیید کرده است، در حالی که این آمریکایی‌ها بوده‌اند که به طور یکجانبه از برجام خارج شده‌اند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس، تصریح کرد: هم‌اکنون باید دولتمردان ایران و از جمله رئیس جمهور و وزیر امور خارجه به این نکته وقوف داشته باشند که مجلس یازدهم بار دیگر دولت را به جایگاه بالاتری ارتقا داد و با تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران عملاً کمک کرد تا دولت دست بالاتری در مذاکرات هسته‌ای و بین‌المللی داشته باشد، اما از سویی دیگر مذاکرات این روزها نشان می‌دهد که قاطعیت مجلس در حفظ منافع ملت در حال تضعیف شدن است.

مقتدایی ابراز عقیده کرد: اگرچه بایدن و ترامپ در عمل هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند، ظاهراً دولت تدبیر و امید نیز هنوز تجربه پذیر نشده است، چرا که در ۱۰۰ روز اول امضای برجام شتاب‌زده عمل کردند و اکنون نیز در سه ماه پایانی این دولت نیز باز هم مشغول تکرار این تجربه شکست خورده هستند. بنابراین باید توجه داشته باشیم که موضوعاتی نظیر آزادسازی پول موضوعی است که باید جای خودش را به لغو تحریم‌ها بدهد و مصوبه مجلس نیز در راستای لغو کامل تحریم‌ها بوده است.

وی خاطرنشان کرد: دولتمردان کشور نباید با آب نبات‌هایی که طرف‌های برجام پیشنهاد می‌کنند عملاً منافع درازمدت ملت را نادیده بگیرند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *