آمادگی اتریش برای همکاری بانکی با ایران

  وزیر اقتصاد، گردشگری و فرهنگ اتریش سفلی گفت: ۲ بانک اتریشی «رایف آیزن» و «اور بانک» گام های نخست برای ارائه خدمات و نقل و انتقالات مالی در همکاری های اقتصادی با ایران هستند.
به گزارش سادس به نقل از رویکرد خانم «پترا بوهواسلاو» در حاشیه نشست اقتصادی مشترک ایران و اتریش در اتاق تهران به ایرنا افزود: این آغاز خوبی است و به دیگر بانک های این کشور نیز انگیزه می دهد فعالیت های بانکی و نقل و انتقالات مالی را با ایران آغاز کنند.
وی در مورد لزوم تسهیل صدور مجوزهای صادراتی که اکنون ۶ هفته زمان می برد، اظهار داشت: به طور فشرده روی این موضوع متمرکز شده ایم. موانع اداری متعددی وجود دارد که برطرف کردن آنها زمان بر است و از شرکت ها و بنگاه های اقتصادی ایران تقاضا می کنیم صبورتر باشند.
وی تاکید کرد: اکنون در آغاز راه هستیم و اقدام های اولیه در حال انجام است و نکته مهم این است که قصد داریم روابط دوجانبه را با ایران گسترش دهیم و هر اقدامی که لازم باشد انجام خواهیم داد.
بوهواسلاو گام نخست در توسعه روابط اقتصادی با ایران را افزایش حجم تجارت میان دو کشور عنوان کرد.
وزیر اقتصاد، گردشگری و فرهنگ اتریش همچنین از تشکیل نخستین کارگروه سیاست انرژی در رابطه با ایران در چارچوب نقشه راه امضا شده توسط وزیران اقتصاد ۲ کشور خبر داد.
وی ادامه داد: ایالت اتریش سفلی بیشتر در در صنایع ساخت و ساز، فناوری های محیط زیست و ماشین آلات و تاسیسات فعال است و ۴۰ شرکت برتر این ایالت در این سفر حضور دارند و با اشتیاق آماده شروع همکاری با شرکت های ایرانی هستند.
به گفته وی ۴۰ هزار بنگاه اقتصادی در اتریش سفلی فعالیت می کنند که ۲۰۰ بنگاه از این تعداد بنگاه بزرگ محسوب می شوند که حداقل ۲۵۰ کارمند دارند و بقیه به صورت خانوادگی اداره می شوند.
**اتریش علاقه مند سرمایه گذاری در اراک
وزیر اقتصاد، گردشگری و فرهنگ اتریش سفلی گفت: دیروز (دوشنبه) به استان مرکزی رفته و از شهر اراک دیدن کردیم. علاقه مند سرمایه گذاری در این استان هستیم، زیرا زیرساخت ها و ساختار استان مرکزی شبیه ایالت اتریش سفلی است.
بوهواسلاو ادامه داد: حوزه دیگری که بسیار مورد علاقه ایران و اتریش برای همکاری است، گردشگری است. اتریش سفلی پتانسیل بالایی در این زمینه دارد و می تواند در زمینه آموزش تخصص های مختلف مورد نیاز این صنعت با ایران همکاری کند.
به گزارش ایرنا، هیات بازرگانی ایالت سفلی اتریش شامگاه یکشنبه گذشته(پنجم اردیبهشت) در بدو ورود به شهر اراک رفت و با فعالان اقتصادی این منطقه بازدید کرد.
بوهواسلاو در بدو ورود به شهر اراک در جمع خبرنگاران گفته بود، هیات بازرگانی اتریش سفلی برای گذراندن وقت به کشور ایران و شهرستان اراک سفر نکرده و ما در صدد برقراری ارتباط تجاری و بازرگانی با نقاط مختلف کشور ایران هستیم.
وی ادامه داد: بر همین اساس مسئولان و مدیران ۴۰ شرکت صنعتی برای سفر به ایران و برقراری روابط تجاری و بازرگانی با شرکت های این کشور داوطلب شدند تا ضمن حضور در این کشور و بازدید و بررسی ظرفیت های صنعتی، کشاورزی و گردشگری ایران، مقدمات برقراری ارتباط تنگاتنگ تجاری را فراهم کنند.
هیات اقتصادی ۱۱۰ نفره بخش خصوصی جمهوری اسلامی ایران در دومین هفته نخستین ماه امسال به اتریش رفتند و در همایش اقتصادی دو کشور، سمینار آشنایی با جنبه های مختلف مدیریت و برنامه ریزی شهر وین و نشست تخصصی با مسئولان بانک مرکزی اتریش شرکت کردند.
طرفین همچنین هشت یادداشت تفاهم همکاری به ارزش بیش از دو میلیارد یورو امضا کردند.
اتریش کشوری محصور در خشکی در شرق اروپای مرکزی است و با کشورهای چک، آلمان، مجارستان، ایتالیا، لیختن اشتاین، اسلواکی، اسلونی و سوئیس هم مرز است.
این کشور از نظر تولید ناخالص داخلی در مقام بیست و هفتم دنیا قرار دارد و حدود ۲۸ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور از ارزش افزوده بخش صنعت حاصل می شود. در این بخش، بیشترین سهم به ترتیب به تولید فلزات پایه و مصنوعات فلزی، ماشین آلات صنعتی، غذایی، آشامیدنی و دخانیات، تجهیزات حمل و نقل، تولید کاغذ و محصولات کاغذی و تولید تجهیزات الکتریکی تعلق دارد.
دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *