تاوان تجاوز احتمالی اسرائیل، بی‌سابقه خواهد بود

 یک نماینده پارلمان لبنان، حزب‌الله را در موضع دفاعی توصیف اما تأکید کرد که اگر اسرائیل تجاوزی به کشورش بکند، تاوان آن بی‌سابقه خواهد بود.
به گزارش سادس به نقل از رویکرد شماری از نمایندگان حزب‌الله در سخنانی که روز یکشنبه مطرح کردند، خطر رژیم صهیونیستی را فزاینده توصیف کردند و به سران لبنان هشدار دادند.

«علی فیاض» نماینده پارلمان لبنان، تهدیدهای رژیم اسرائیل به آغاز جنگی جدید علیه لبنان و ویران کردن این کشور را نشانه بی‌منطقی برخی سیاستمداران لبنانی دانست که این خطر اسرائیل را جدی نمی‌گیرند.

تاوان حمله اسرائیل سنگین خواهد بود

به گزارش «السفیر»، فیاض که در مجلس بزرگداشتی در شهرک «الخیام» سخن می‌گفت، اعلام کرد که «مقاومت در لبنان در حالت دفاعی است اما با هیچ تجاوزی مسامحه نمی‌کند بلکه از حق خود در پاسخ به هر تجاوزی استفاده خواهد کرد».

عضو فراکسیون «وفاداری به مقاومت» پارلمان لبنان به رژیم صهیونیستی هشدار داد و گفت: اسرائیل خیلی خوب می‌داند که تاوان تجاوزش به لبنان، سنگین و بی‌سابقه خواهد بود. لحظه‌ای که تصمیم تجاوز به لبنان را بگیرد، آن لحظه دیوانه‌کننده است و خواهد فهمید که چه غلط تاریخی مرتکب شده است.

خطر اسرائیل از طریق سیاست اعراب در حال تشدید است

حسین الموسوی، رئیس فراکسیون نمایندگان بعلبک هرمل در پارلمان لبنان نیز در این مراسم، خطر اسرائیل را فزاینده توصیف کرد.

الموسوی گفت: خطر اسرائیل از طریق شیوه و سیاستی که برخی کشورهای عربی در پیش گرفته‌اند، رو به افزایش است.

نمی‌توانند نور مقاومت را خاموش کنند

شیخ «محمد یزبک» رئیس هیأت شرعی حزب‌الله نیز در همین ارتباط اعلام کرد که نخست‌وزیر اسرائیل نمی‌تواند نور مقاومت را خاموش کند.

او با اشاره به تلاش‌های همزمان صهیونیست‌ها و کشورهای عربی و گروه‌های تکفیری گفت:‌نه بنیامین نتانیاهو [نخست‌وزیر اسرائیل] نه گروه‌های تکفیری نه تهدیدهای کشورهای خلیج [فارس] هیچ یک نخواهد توانست که نور مقاومت را خاموش کند».

مقاومت، سپر لبنان است

شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان نیز «ثبات در لبنان» را به مصلحت همه لبنان و حزب‌الله دانست و از حزب، به نام عامل اصلی در تحقق ثبات در لبنان نام برد.

معاون دبیر کل حزب‌الله مقاومت را سپر لبنان دانست و به سخن یکی از فرماندان نظامی رژیم اسرائیل در یکی از کنفرانس‌های سران اطلاعاتی این رژیم اشاره کرد که از حزب‌الله به نام «سپر»‌لبنان یاد کرده بود و گفت: اگر به دستاورد حزب‌الله از سال ۱۹۸۰ نگاه کنیم، در می‌یابیم که حزب‌الله سپر دفاعی لبنان در مقابل اسرائیل و تروریسم تکفیری بوده و اگر حزب‌الله نبود، امروز چنین نتیجه بزرگی [حفظ لبنان مقابل تروریسم و اسرائیل] وجود نداشت.

شیخ قاسم با اشاره به اقدام عربستان و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در درج نام حزب‌الله در لیست تروریستی، گفت که «توصیف حزب‌الله به تروریستی، توصیفی اسرائیلی است» بنابراین هرکس از چنین امری حمایت می‌کند، طرحش صهیونیستی است و امروز عربستان در دیدارهای پیدا و پنهان، طرح اسرائیل را تکمیل می‌کند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *