تمهیدات پلیس برای امنیت زائران و گردشگران نوروزی در مشهد مقدس

پلیس راهور خراسان رضوی از تمهیدات ویژه برای تسهیل تردد و اعمال محدودیت های ترافیکی در راستای تامین امنیت زائران و گردشگران در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش سادس به نقل از مهر،فرماندهی پلیس راهور خراسان رضوی ظهر چهارشنبه در نشست خبری استقبال از بهار در محل سالن جلسات پایانه مسافربری امام رضا(ع) مشهد با اشاره به اجرای طرح ویژه نوروزی از تاریخ ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه اظهار کرد: ۶۰ دستگاه گشت خودرویی و یکصد دستگاه گشت موتوری وظیفه برقراری انضباط ترافیکی را در این ایام دارند.

سرهنگ حمید ندافی مقدم افزود: برای لحظه تحویل سال و مراسم دیدار با رهبری مبادی ورودی به سمت حرم مطهر رضوی از روز گذشته پاکسازی معابر از وسایل نقلیه صورت می گیرد.

وی ادامه داد: در ایام نوروزی در هسته مرکزی شهر از میدان بسیج، میدان شهدا، میدان شهید گمنام و میدان پنجراه به سمت حرم مطهر رضوی محدودیت های ترافیکی اعمال می شود.

سرهنگ ندافی مقدم با اشاره به بحث های آموزش ترافیک به زائران و مجاوران گفت:‌ در مبادی ورودی شهر نکات آموزش ترافیکی در قالب بروشور، سی دی و همچنین اطلاع رسانی در خصوص محل های پارکینگ ها به زائران و مسافران ارائه می شود تا نسبت به سال گذشته ترافیکی بهتر و روانتر داشته باشیم.

زائران در مکان های خلوت چادر بر پا نکنند

در ادامه این نشست جانشین فرمانده نیروی انتظامی مشهد ابراز کرد:‌ در تمامی تفرجگاه ها،‌ مراکز فرهنگی، تاریخی، زیارتی، محل های اسکان مسافران نوروزی تحت پوشش امنیتی و انتظامی نیروی انتظامی مشهد قرار می گیرند.

سرهنگ محمد بوستانی با اشاره به افزایش یک صد گشت پیاده، موتوری و خودرویی به صورت شبانه روزی در سطح شهر گفت: در این راستا پلیس های افتخاری را برای این ایام نیز به خدمت گرفته ایم.

وی با اشاره به چاپ و توزیع بروشورهای آموزشی بین مسافران نوروزی تصریح کرد: کارشناسان و مددکاران اجتماعی پلیس خدمات مشاوره ای و مددکاری را در محل چادرهای نوروزی ارائه می دهند.

سرهنگ بوستانی تاکید کرد: با توجه به ۲۸ محل پییش بینی شده برای اسکان زائران، پلیس نیز ۲۸ چادر نوروزی در این مکان ها جهت تامین امنیت مسافران برقرار می کند تا با مزاحمان و هنجارشکنان برابر قانون برخورد جدی صورت گیرد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی مشهد به مسافران هشدار داد تا از برپایی چادر در مکان های خلوت خودداری کنند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *