خارجی‌های لیگ برتر روز به روز آب می‌روند/ ۱۱+ یک

خارجی‌های لیگ برتر روز به روز آب می‌روند/ ۱۱+ یک

اگر هرویه میلیچ را از استقلال جدا شده بدانیم، تعداد بازیکنان خارجی این فصل لیگ برتر تنها ۱۱ بازیکن است.

به گزارش سادس، هیات رییسه سازمان لیگ مصوب کرد که در فصل ۱۴۰۰-۱۳۹۹ عقد قرارداد با بازیکنان و مربیان خارجی جدید در باشگاه‌ها ممنوع شود و فقط بازیکنانی که با باشگاه‌ها قرارداد دارند می‌توانند قرارداد خودشان را تمدید کنند. 

این در حالی است که هر تیم سهمیه ۳ بازیکن خارجی و یک بازیکن آسیایی (در مجموع ۴ بازیکن) را دارد و ممنوعیت این قانون سبب شده است تا تعداد بازیکنان خارجی روز به روز در فوتبال ایران کمتر شود. 

صبح امروز (سه‌شنبه) محسن الغسانی با حضور در دفتر باشگاه سپاهان و پس از دیدار و توافق با محمدرضا ساکت، مدیرعامل این باشگاه به همکاری خود با سپاهان پایان داد. او جدیدترین خارجی است که از لیگ ایران می‌رود تا تعداد بازیکنان خارجی لیگ به ۱۱ بازیکن برسد.

هر چند بعضی از بازیکنان خارجی کیفیت فنی لازم را نداشتند، ولی این ممنوعیت سبب شده است تا از جذابیت‌های لیگ کاسته شود. بازیکنانی مثل فابیو جانواریو، عماد رضا، ابراهیم توره، ادینیو، شیمبا، بشار رسن، تیام، دیاباته، کولیبالی، کی‌روش استنلی و … در این سال‌ها باعث بالا رفتن کیفیت لیگ شده‌اند و این قانون بیش‌تر باعث متضرر شدن تیم‌هایی می‌شود که بازیکنان خوب خارجی جذب می‌کردند تا در لیگ و لیگ قهرمانان آسیا نتیجه بگیرند. 

در حال حاضر وضعیت هروویه میلیچ کروات مشخص نیست و در صورتی که این بازیکن را نیز جدا شده بدانیم، تنها ۱۱ بازیکن خارجی در فصل جاری لیگ برتر هستند که در هفت تیم حضور دارند. 

فولاد: شیمبا (برزیل)، موسی کولیبالی (مالی) و آیاندا پاتوسی (آفریقای جنوبی)

استقلال: شیخ دیاباته (مالی)

گل گهر: گادوین منشا (نیجریه)

پرسپولیس: بوژیدار رادوشویچ (کرواسی)

سپاهان:‌ کی روش استنلی (برزیل) و گیورگی گولسیانی (گرجستان)

تراکتور: عکاشه حمزاوی (الجزایر)

ذوب آهن: دارکو بیدوف (صربستان) و ایوان مارکویچ (صربستان)

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *