اجازه مختصر سفرهای نوروزی را گرفته‌ایم

معاون گردشگری گفت: اجازه مختصری را برای سفرهای نوروزی مشروط به رعایت پروتکل‌ها گرفته‌ایم. آقای مونسان هم برای سفرهای نوروز به صورت محدود و کنترل‌شده به ستاد کرونا قول داده است تا فعالان گردشگری از درآمدهای گردشگری بهره‌مند شوند.

به گزارش سادس، ولی تیموری در مراسم افتتاحیه نمایشگاه گردشگری ‌و صنایع دستی تهران با اشاره به دوران سخت کرونا در گردشگری و محدودیت‌هایی که برای سفر ایجاد شده است، اظهار کرد: الان به فکر گشایش‌های جدید هستیم و این نمایشگاه گامی در این راستاست، این نمایشگاه یک رزمایش برای برنامه‌های پیش ‌رو است. در ادامه وام‌های حمایتی دولتی، اجازه مختصری را برای سفرهای نوروزی به صورت محدود و مشروط به رعایت پروتکل‌ها گرفته‌ایم. آقای مونسان هم برای سفرهای نوروز به صورت محدود و کنترل‌شده به ستاد کرونا قول داده است تا فعالان گردشگری از درآمدهای گردشگری بهره‌مند شوند.  

او با بیان این‌که توزیع سفر در کشور از جمله رویکردهای اصلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است، گفت: صنعت گردشگری دیگر تک‌محصول و نقطه‌محور نیست. ٢۴٠٠ پروژه فقط در اصفهان و شیراز ایجاد نشده؛ گردشگری مویرگی در کشور ریشه دوانده است.  

او افزود: هدفمند کردن بازارها رویکرد دوم ما بوده که مختص گردشگران خارجی است. آقای مونسان با عدد چهار میلیون و ۶۰۰ هزار گردشگر خارجی، سازمان را تحویل گرفت. این سال‌ها روی همین عدد درجا می‌زدیم اما این عدد در سال ٩٨ با وجود افت گردشگر بین‌المللی در سه‌ماهه اخر، نزدیک به ٩ میلیون شد و تعداد گردشگران بین‌المللی دوبرابر شد.

معاون گردشگری با اشاره به توقف سفرهای بین‌المللی با شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: در همین یک سال با حفظ آمادگی همه خلاءها را پوشش دادیم. اسنادی در سطح ملی، منطقه‌ای، استان‌ها و روستاها آماده کردیم و خدمات و محصولات را متنوع و استاندارد کردیم. الان به‌روزترین خدمات گردشگری دنیا را داریم.

او درباره نمایشگاه گردشگری گفت: به خاطر شرایط موجود اعلام عمومی برای این نمایشگاه نشد،  اما کارگاه‌های تخصصی به صورت نیمه‌حضوری و مجازی طراحی شده است. نگاه‌مان به این نمایشگاه حمایتی بود. مثل سال‌های گذشته دنبال حضور همه فعالان گردشگری نبودیم. حتی زمین نمایشگاه را از محل بودجه‌های دولتی تامین کردیم که از فعالان گردشگری حمایت شود.

تیموری افزود: نمایشگاه گردشگری در چهار سالن برپا شده که همراه با آن، صنایع دستی نیز ارائه شده است تا آغازی دوباره برای گردشگری و سفرهای نوروزی باشد.

نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی تهران از امروز (پنجم اسفند) در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برپا شده است. این نمایشگاه تا هشتم اسفند برپا است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *