لزوم الصاق پیوست اجتماعی ، عملیات روانی و همراه سازی دستگاه ها همزمان با اجرای مأموریت ها / مقبولیت اجتماعی ،لازمه انجام ماموریت ها با سرعت ،صحت و هزینه کم

معاون اجتماعی ناجا بر لزوم الصاق پیوست اجتماعی ، عملیات روانی و همراه سازی دستگاه ها همزمان با اجرای مأموریت ها تأکید کرد و گفت: اتخاذ رویکرد اجتماعی در پیشگیری و کاهش جرایم نقش موثری دارد.

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس، ” سردار دکتر سعید منتظرالمهدی” در نوزدهمین گردهمایی سراسری معاونان اجتماعی استان ها و پلیس های تخصصی ناجا گفت:خداوند را شاکرم که یک سال دیگر گذشت و همه آن چه که در توان داشته ایم برای خدمت به مردمان عزیزمان به کار گرفتیم.

نقش معاونان اجتماعی در کاهش هزینه های اجتماعی

وی خطاب به معاونان اجتماعی استان ها و پلیس های تخصصی ناجا گفت: تلاش شما عزیزان در این حوزه مثمرثمر واقع شدو به لطف الهی،توانستیم با پیگیری های مستمر وبا آگاهی بیشترو آینده نگری ، مشاوره ، پیش بینی و پیشگیری در این حوزه بسیاری از هزینه های انتظامی را کاهش دهیم هر چند نیاز به تلاش بیشتر داریم.

معاون اجتماعی ناجا با بیان اینکه رویکرد اجتماعی راهبرد امروز ناجا است، ادامه داد: این رویکرد در پیشگیری و کاهش جرایم نقش بسزایی دارد.

مقبولیت اجتماعی ،لازمه انجام ماموریت ها با سرعت ،صحت و هزینه کم

وی در ادامه با بیان اینکه رفتار و منش کارکنان در کسب سرمایه های اجتماعی پلیس نیز موثر است افزود: زمانی می توانیم مأموریت ها را به درستی ، با سرعت و با هزینه کم انجام دهیم که مقبولیت اجتماعی داشته باشیم .

سخنگوی ناجا ادامه داد:در بین بیشمار ماموریت های پلیسی ،نظم انتظام بخشی، بست و گسترش امنیت از مهم ترین مأموریت های پلیس است. امنیت محصول یک فرآیند جمعی است و برای ارتقاء امنیت، مشارکت همه دستگاه ها مخصوصا مردم لازم است امروزه در دنیا امنیت دیگر صرفا پلیس محور ودولت محور نیست بلکه مردم محور است.

سردار منتظرالمهدی با بیان اینکه امنیت ابعاد مختلفی دارد، تصریح کرد: امنیت جانی ،مالی ،ناموسی،روانی،اخلاقی و اجتماعی از مولفه های مهم امنیت است وتمامی این مولفه ها مد نظر می باشد.

وی با اشاره به نظرسنجی صورت گرفته در ایام نوروز از شهروندان عنوان کرد: بالاترین احساس امنیت از دیدگاه مردم امنیت جانی عنوان شده است و این بیانگر تلاش شبانه روزی همه همکاران ما از مرزها تا اقصی نقاط کشور است.

سخنگوی ناجا مطرح کرد: اگر به لحاظ سرمایه اجتماعی که مجموعه داشته های مادی و معنوی یک سازمان است خود را تقویت کنیم در پیشبرد اهداف موفق تر خواهیم بود.

وی مشارکت و اعتماد مردم به پلیس را سرمایه اجتماعی دانست و افزود : رفتار و منش کارکنان باعث افزایش سرمایه اجتماعی پلیس کارآمد می شود.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: باید در راستای ارتقاء منزلت اجتماعی پلیس هرچه در توان داریم به کار ببندیم.

سردار منتظرالمهدی در ادامه با اشاره به مأموریت های ناجا در حوزه های مختلف بر لزوم الصاق پیوست اجتماعی ،عملیات روانی و همراه سازی دستگاه ها همزمان با اجرای مأموریت ها تأکید کرد.

راهکارهای مقابله با آسیب های اجتماعی باید علمی وکارشناسی شده باشد

وی با اشاره به نقش موثر رویکرد جامعه محور در کاهش آسیب ها ادامه داد: باید پدیده های اجتماعی و آسیب ها را شناسایی و راهکارهای مقابله با آنها را به درستی ارائه دهیم . این راهکارها باید علمی و کارشناسی شده باشدوهماره چندگام ازپدیده ها جلوتر باشیم تنها با پیشی گرفتن از پدیده ها وآسیب های اجتماعی می توانیم به معنای واقعی کلمه امنیت را در جامعه جاری وساری نمائیم.

معاون اجتماعی ناجا در ادامه با اشاره به فعالیت مشاوران و مددکاران اجتماعی در کلانتری ها و مراکز انتظامی عنوان کرد: باید از دفاتر و دوایر مشاوره و مددکاری بهره برداری مطلوب تری کنیم و فعالیت وسعی کارشناسان و مشاوران تنها صرف حل و فصل پرونده های ارجاعی نشود.

وی دانش و مهارت افزایی را لازمه کار مشاوران و مددکاران دانست.

سردار منتظرالمهدی در ادامه به مقوله آموزش همگانی تأکید کرد و گفت: حضور کارکنان ناجا در مجامع عمومی ، آموزشی، دانشگاهی و … در راستای ارائه آموزش های همگانی باید به نحو شایسته وبا مطالعه وآمادگی قبلی صورت بگیرد.

سردار منتظرالمهدی در پایان این نشست ضمن تشکر از همه مدیران اجتماعی ناجا با تشریح رویکرد و اهداف معاونت اجتماعی ناجا در سال ۹۵ ، بر تلاش بیشتر در راستای خدمت رسانی به مردمان عزیز تأکید کرد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *