مشکل کمبود قانون نیست بلکه انباشت قانون است

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس در مورد کارآمدی مدیران گفت: مشکل کمبود قانون نیست بلکه انباشت قانون است که این امر مربوط به مدیران نیست و بخشی به مجلس برمی گردد.

به گزارش سادس، حجت الاسلام و المسلمین تقوی در پنجمین جلسه شورای اداری استان تهران گفت: در مجلس یازدهم تعهد جمعی مطرح شد که در خدمت مدیران باشیم و کمک کنیم تا کارها به خوبی پیش رود. مدیران سرمایه اجتماعی جامعه هستند. قطعا پست و مسئولیت امانت است و مسئولان امانتدار هستند؛ مدیران باید پست را به عنوان خدمت نگاه کنند چرا که نوع نگاه رفتارها را شکل می دهد؛ پست ها مرکز معامله و تجارت نیست بلکه خدمت اولویت و افتخار است.

وی افزود: خدمت به مردم عبادت است، ویژگی دیگر مدیر اینکه مدیر باید از جنس مردم باشد و اینکه گرفتاری و سختی مردم بر روح و روان مدیر فشار آورد. بی تردید مدیر باید شوق خدمت به مردم داشته باشد گفت: مدیر باید زینت سازمان باشد، همچنین مدیر باید کارآمد باشد چراکه یکی از عوامل زوال حکومت، کارگزاران و مدیران ناکارآمد است، مدیر در حوزه کاری خود باید قدرتمند باشد.

وی با اشاره به نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر افزود: مدیر باید با تجربه و کارآمد باشد و نباید حریص بر مدیریت باشد؛ به علاوه مدیر باید به افکار عمومی توجه ویژه داشته باشد، مدیر باید کم هزینه و پرسود باشد. رانت و ویژه خواهی در نظام اسلامی ممنون است و مدیر باید با مردم مهربان باشد و تقوا و خداترسی را سرلوحه امور قرار دهد.

حجت الاسلام و المسلمین سیّدرضا تقوی با اشاره به لزوم کارآمدی مدیر تاکید کرد: مشکل کمبود قانون نیست بلکه انباشت قانون است که این امر مربوط به مدیران نیست و بخشی به مجلس برمی گردد، چراکه مدیر به استناد یک قانون اقدامی انجام می دهد و مدیری به استناد قانون دیگر کار دیگری انجام می دهد. ساختارها در نظام اداری بسیار مهم است ساختار بر اساس محتوا طراحی می شود؛ بدون ساختار مناسب برنامه ها با چالش مواجه می شوند.

انتهای پیام

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *