امنيت فرهنگي يکي از مهمترين ابعاد امنيت است

جانشين پليس پيشگيري ناجا در جلسه هفته ناجا گفت: امنيت فرهنگي مهمترين، موثرترين و نامحسوس ترين بعد امنيت عمومي و ملي است و تهديد فرهنگي از پيچيده ترين اشكال تهديد عليه امنيت است.

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس “سردار معصوم بيگي” از امنيت فرهنگي به عنوان مهمترين و موثرترين بعد امنيت عمومي و ملي نام برد و با اشاره به تهديد فرهنگي، اظهارداشت: تهديد فرهنگي از پيچيده ترين اشكال تهديد عليه امنيت است و از مولفه هاي قدرت نرم كشورها محسوب مي شود.

وي ادامه داد: اگر كشوري با تهديد فرهنگي مواجه شد، هويت خود را از دست داده و قادر نخواهد بود مسير تكاملي خود را طي كند و نمي تواند ارزش هاي پايه اي خود را در جامعه ترويج و دروني نمايد بنابراين به مرور زمان زمينه براي جايگزيني فرهنگ بيگانه فراهم مي شود و در پي آن امنيت مردم به خطر مي افتد.

جانشين پليس پيشگيري ناجا، هنجارها و رفتار قانوني را از سرمايه هاي جامعه دانست و گفت: اين هنجارها ريشه در فرهنگ مردم داشته و موجب افزايش امنيت و آرامش در جامعه خواهد شد.

هفته ناجا فرصتي است براي ترويج فرهنگ قانون مداري

سردار معصوم بيگي ، هفته ناجا را فرصتي براي ترويج فرهنگ قانون مداري و آموزش همگاني مردم در جامعه برشمرد و گفت : پيامد اين هفته امنيت و احساس آن است.

اين مقام ارشد پليس پيشگيري ناجا، رمز موفقيت در كارها را برنامه ريزي خلاقانه، پويا، بالنده و تلاش در اجراي خوب آن عنوان كرد و گفت: براي دست يابي به اين هدف و رسيدن به توفيقات بيشتر بايد نقادانه به كارهاي خود بنگريم و با استقبال از اشكالات و قبول ضعف، در پي تقويت قوت ها و مرتفع كردن نقاط ضعف باشيم.

وي خاطر نشان كرد: استفاده از نقطه نظرات دستگاه هاي نظارتي، مسئولان مربوطه و اتاق فكر موجب افزايش اثر بخشي، كاهش هزينه ها و حذف برنامه هاي كم اثر و ارتقاء كيفي برنامه هاي موثر خواهد شد.

انسجام و تعامل مجموعه، موجب هم افزايي و كارآمدي است

جانشين پليس پيشگيري ناجا، انسجام مجموعه را موجب همراهي و هم افزايي دانست و گفت: در نگاه سيستمي عملكرد همه كاركنان و بخش ها در موفقيت يك مجموعه موثر است پس با تعامل و همفكري و مشاركت و با تكيه بر راهكارهاي علمي، اجتماعي و فرهنگي مي توان با استفاده از قابليت ها و ظرفيت هاي بالقوه،قدم هاي محكم و رو به جلو برداشت.

وي با اشاره به اينكه پليس پيشگيري بايد در نوآوري و خلاقيت پيشتاز باشد تاكيد كرد: براي رسيدن به اين مهم، بايد ذهن فرماندهان، روسا و مديران همواره درگير تحول ، پويايي و نوآوري سازماني باشد.

سردارمعصوم بيگي در پايان هفته ناجا را فرصت مناسبي براي ‏ارائه برنامه‌هاي اجرا شده يکساله و طرح برنامه هاي آينده سازمان دانست كه موجب همراهي و اعتماد بيشتر مردم و افزايش سرمايه اجتماعي پليس خواهد شد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *