امنیت فرهنگی یکی از مهمترین ابعاد امنیت است

جانشین پلیس پیشگیری ناجا در جلسه هفته ناجا گفت: امنیت فرهنگی مهمترین، موثرترین و نامحسوس ترین بعد امنیت عمومی و ملی است و تهدید فرهنگی از پیچیده ترین اشکال تهدید علیه امنیت است.

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس “سردار معصوم بیگی” از امنیت فرهنگی به عنوان مهمترین و موثرترین بعد امنیت عمومی و ملی نام برد و با اشاره به تهدید فرهنگی، اظهارداشت: تهدید فرهنگی از پیچیده ترین اشکال تهدید علیه امنیت است و از مولفه های قدرت نرم کشورها محسوب می شود.

وی ادامه داد: اگر کشوری با تهدید فرهنگی مواجه شد، هویت خود را از دست داده و قادر نخواهد بود مسیر تکاملی خود را طی کند و نمی تواند ارزش های پایه ای خود را در جامعه ترویج و درونی نماید بنابراین به مرور زمان زمینه برای جایگزینی فرهنگ بیگانه فراهم می شود و در پی آن امنیت مردم به خطر می افتد.

جانشین پلیس پیشگیری ناجا، هنجارها و رفتار قانونی را از سرمایه های جامعه دانست و گفت: این هنجارها ریشه در فرهنگ مردم داشته و موجب افزایش امنیت و آرامش در جامعه خواهد شد.

هفته ناجا فرصتی است برای ترویج فرهنگ قانون مداری

سردار معصوم بیگی ، هفته ناجا را فرصتی برای ترویج فرهنگ قانون مداری و آموزش همگانی مردم در جامعه برشمرد و گفت : پیامد این هفته امنیت و احساس آن است.

این مقام ارشد پلیس پیشگیری ناجا، رمز موفقیت در کارها را برنامه ریزی خلاقانه، پویا، بالنده و تلاش در اجرای خوب آن عنوان کرد و گفت: برای دست یابی به این هدف و رسیدن به توفیقات بیشتر باید نقادانه به کارهای خود بنگریم و با استقبال از اشکالات و قبول ضعف، در پی تقویت قوت ها و مرتفع کردن نقاط ضعف باشیم.

وی خاطر نشان کرد: استفاده از نقطه نظرات دستگاه های نظارتی، مسئولان مربوطه و اتاق فکر موجب افزایش اثر بخشی، کاهش هزینه ها و حذف برنامه های کم اثر و ارتقاء کیفی برنامه های موثر خواهد شد.

انسجام و تعامل مجموعه، موجب هم افزایی و کارآمدی است

جانشین پلیس پیشگیری ناجا، انسجام مجموعه را موجب همراهی و هم افزایی دانست و گفت: در نگاه سیستمی عملکرد همه کارکنان و بخش ها در موفقیت یک مجموعه موثر است پس با تعامل و همفکری و مشارکت و با تکیه بر راهکارهای علمی، اجتماعی و فرهنگی می توان با استفاده از قابلیت ها و ظرفیت های بالقوه،قدم های محکم و رو به جلو برداشت.

وی با اشاره به اینکه پلیس پیشگیری باید در نوآوری و خلاقیت پیشتاز باشد تاکید کرد: برای رسیدن به این مهم، باید ذهن فرماندهان، روسا و مدیران همواره درگیر تحول ، پویایی و نوآوری سازمانی باشد.

سردارمعصوم بیگی در پایان هفته ناجا را فرصت مناسبی برای ‏ارائه برنامه‌های اجرا شده یکساله و طرح برنامه های آینده سازمان دانست که موجب همراهی و اعتماد بیشتر مردم و افزایش سرمایه اجتماعی پلیس خواهد شد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *