فرمان اقتصاد کشور به دست کیست؟


فرمان اقتصاد دست حوزه تولید نیست و در اختیار دلال ها و سوداگران است و در ترویج این سوداگری هم مسئولین و هم دولت مقصرهستند.
به گزارش سادس، روح الله ایزدخواه نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون صنایع مجلس در کفتگو با پایگاه خبری راه صنعت بخش اقتصادی گروه رسانه ای نماینده گراف:

مشکل تولید در ساختار اقتصادی است، ساختار به نفع دلالی و سوداگری چربیده است کاری که الان باید صورت بگیرید اصلاح این ساختار به نفع تولید است.

در کار تولید کننده ۱۰ تا ۳۰ دستگاه دخالت می کند اما در کار واردات یکی و دوتا ودر کار قاچاق هیچ کسی مسئول نیست، در بحث ارز هم بدین شکل است ارز ۴۲۰۰ تومانی بیشتر به درد دلال و واسطه ها خورد.

در سیستم مدیریتی و کلان کشور باید این موضوع نهادینه شود که تاکید مکرر رهبر معظم انقلاب بر ضرورت توجه به تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی شعار نیست بلکه یک الزام و واقعیت است.

چرا زور بانک باید بر تولید بچربد. چرا بانک حق دارد کارخانه تولیدی را تعطیل کند؛ تعطیلی کارخانه یک مسئله صرفا اقتصادی نیست بلکه مسئله اجتماعی یا بعضا سیاسی است، از این قسم سیاست‌های غلط وغلوط بعضا زیاد دیده می شود که نتیجه آن زمین زدن تولید با دست خودمان بوده است.

خود مدیران کارخانجات می گویند تحریم خیلی اثر گذاشته باشد ۲۰ درصد است اما در بحث اقتصاد مقاومتی خصوصا حوزه تولید چون دیدگاه کلان ما به اقتصاد عیب و ایراد اساسی دارد هر سیاستی می گذاریم به خطا می رود.

انچه که می گوییم مافیا عمدتا به اصلاح بهتر دلالی، سوداگری واسطه گری های زائد است ما درصنعت و اقتصاد دچار این پدیده هستیم.

فرمان اقتصاد دست حوزه تولید نیست و در اختیار دلال ها و سوداگران است و در ترویج این سوداگری هم مسئولین و هم دولت مقصرهستند.

هم اکنون میزان ظرفیت تولید و تقاضای واقعی در حوزه خودرو مساوی است با این حال می بینم تنظیم بازار با مشکل مواجه می شود مطلقا دلیل این مشکل در کمبود نیست چرا که با کمبود منابع و نقدینگی مواجه نیستیم.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *