مشارکت مردم، مسئولان و پلیس، افزایش احساس امنیت را به دنبال دارد

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران با تأکید بر جایگاه مهم سرمایه اجتماعی در مأموریت های پلیس گفت: ایجاد امنیت و افزایش احساس آن، نیازمند مشارکت سه عنصر مهم مردم، مسئولان و پلیس است.

به گزارش سادس سردار محسن خانچرلی گفت: جامعه امروز نیاز به ارائه اطلاعات لازم در خصوص آسیب ها و راهکارهای مربوط به آن دارد و پلیس در جهت افزایش این اطلاعات باید از تمام توان خود در جوامع هدف استفاده کند.

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران افزود: به هر اندازه همکاری و حساسیت مردم در رعایت توصیه های پلیس مد نظر قرار گیرد، به همان میزان، عرصه ارتکاب جرم بر مجرمان سخت تر خواهد شد.

سردار خانچرلی تصریح کرد: رعایت هشدارهای پلیسی، تضمین سلامتی، آرامش و امنیت شهروندان است و از این رو شهروندان با عمل به توصیه های پلیسی می توانند کمک شایانی در برقراری نظم و امنیت و آرامش پایدار در منطقه خود داشته باشند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به این که ارتقاء امنیت جامعه با مشارکت همه جانبه مردم با پلیس میسر است، بیان داشت: در جوامعی که مردم با پلیس ارتباط و تعامل بیشتری دارند، مجرمان در تنگنا هستند و آمار جرایم، پایین تر و احساس امنیت در میان مردم بیشتر است.

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران ادامه داد: پلیس در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، خود را از جنس مردم ، در کنار مردم و برای مردم می داند و مردم، سرمایه های اصلی پلیس هستند.

وی با تأکید بر جایگاه مهم سرمایه اجتماعی در مأموریت های پلیس گفت: ایجاد امنیت و افزایش احساس آن، نیازمند مشارکت سه عنصر مهم مردم، مسئولان و پلیس است.

سردار خانچرلی با بیان این که امنیت نعمت بسیار بزرگی است، تأکید کرد: تحقق و ارتقای احساس امنیت اجتماعی در گرو مشارکت عمومی است و رویکرد جامعه محوری نیز باعث پیوند این سه عنصر می شود و تحقق امنیت اجتماعی پایدار در جامعه، محصول کارکردهای موثر نهادهای مختلف اجتماعی و فرهنگی اس

 

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *