زنگنه مدعی شد: انحصارطلبی علمی به نفع چند دانشگاه بزرگ دنبال می‌شود


نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی ادعا کرد که انحصارطلبی علمی به نفع چند دانشگاه بزرگ دنبال می‌شود و این مغایر قانون اساسی و فرمایشات رهبری است.

به گزارش سادس، محسن زنگنه در تذکری در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر علوم ادعا  کرد: متاسفانه وزارت علوم چند سالی است که براساس طرح آمایش اقدام کرده و خیلی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در شهرستان‌ها و استان‌ها به بهانه ارتقاء کیفی نظام عالی یا جایگاه‌شان از دانشگاه به دانشکده تقلیل می‌یابد یا آنها را اجبار می‌کنند به عنوان پردیس ذیل برخی دانشگاه‌های بزرگ باشند.

وی ادامه داد: دولت یازدهم در همه مسائل اعم از اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی سیاست انقباضی را دنبال کرده که این سیاست انقباضی و ایجاد انحصار متاسفانه به مراکز آموزش عالی هم رسیده است.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی با بیان این که دانشگاه تربت حیدریه، کاشمر و گناباد که با زحمات دولت‌های قبلی ارتقاء پیدا کردند و اعضای هیات علمی دارند و اگر تناسب بگیریم داشته‌ها و نوآوری‌های علمی آنها به مراتب از برخی دانشگاه‌های بزرگ هم بیشتر است ادعا کرد: اما متاسفانه معاون علوم دانشگاه را تهدید می‌کند که شما باید پردیس یکی از دانشگاه‌های بزرگ بشوید.

زنگنه در پایان خاطر نشان کرد: انحصارطلبی علمی امروز به نفع چند دانشگاه بزرگ دنبال می‌شود که این مغایر اصول قانون اساسی و فرمایشات رهبری است نباید به بهانه ارتقاء کیفی هویت علمی شهرستان‌ها را از آنها بگیریم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *