مقتدایی: قوه‌قضاییه در رسیدگی به اتهام بستگان وزیر و وکیل فرقی قائل نیست


نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که قوه قضاییه قاطعانه ورود کرده و دزدها را محکوم می‌کند، گفت: برای دستگاه عدلیه فرقی ندارد که متهم برادر یا پسر کیست.

به گزارش سادس، عباس مقتدایی خوراسگانی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا با ما درافتاده و ادعای ابرقدرتی دارد اما این روزها تمامی ویژگی‌های یک کشور جهان سومی را داراست. ما در بحبوبه فشارهای نظام سلطه موجود زنده به فضا فرستادیم و علم، پیشرفت و دانش را در کشورمان نهادینه و بومی کردیم. البته این سخنان به این بدان معنا نیست که مشکلی نداریم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در انتقاد از وضعیت  اقتصادی چندساله اخیر گفت: در همین جامعه برخی مدیران دزد و اختلاسگر از آب درآمده و جریان مخرب به راه انداختند که آثار آن سال‌ها باقی خواهند ماند. این که قوه قضاییه قاطعانه ورود کرده و دزدها را رو می‌کند خیلی خوب است. دستگاه عدلیه دزدها را معرفی می‌کند حتی اگر برادر یا پسر مسوولان فعلی و سابق باشد.

مقتدایی افزود: مجلس انقلابی است ما باید به درد مردم برسیم دردها ابعاد مختلفی دارد. حاشیه نشینی در استان‌های یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان و اصفهان به نقطه بدی رسیده است. مادری از سر ناچاری آب به جوش  می آورد و به آن زردچوبه می‌زند تا به خودش و فرزندش بقبولاند که غذایی می‌خورند. ما در مورد حاشیه نشینی به رئیس جمهور نامه‌ای نوشتیم تا بودجه سازمان‌های حمایتی تقویت شود و این موضوع در دستور کار دولت قرار بگیرد.

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس در مورد آینده رابطه ایران و آمریکا گفت: برخی مسوولان در نتیجه یک توهم سال‌ها کشور را معطل کردند و امروز نیز دوباره حرف از مذاکره  با افراد متقلب می‌زندند. ما نمایندگان برای تامین منافع کشور هشدار می‌دهیم که مراقبت کنیم. نباید از یک سوارخ چندبار گزیده شویم.

وی در پایان نطق خود گفت: 11 میلیون نفر در سن ازدواج داریم اما متاسفانه قانون ازدواج اجرایی نمی‌شود و روی زمین مانده است. وزیر ورزش و جوانان، وزیر مسکن و وزیر کشور مسئولیت‌های در این زمینه دارد.  از آنها سوال کردیم و در روزهای آتی پیگیر پاسخ آنها در کمیسیون خواهیم بود.

انتهای پیام  

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *