رحمانی: شاید با آمدن بایدن رابطه ایران و آمریکا تیره تر بشود


یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم رابطه جمهوری اسلامی ایران با دولت جدید آمریکا را بدتر از رابطه ایران با دولت دونالد ترامپ پیش بینی کرد و گفت: راهبرد ایران در مقابل قاتل سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و تاییدکنندگان آن جنایت تفاوتی نخواهد داشت.

فاطمه رحمانی در گفت و گو با سادس، در مورد آینده رابطه جمهوری اسلامی ایران و ایالت متحده آمریکا گفت: به نظرم راهبردهای دونالد ترامپ و جو بایدن مشترک بوده و تفاوتی با هم ندارند. راهبرد هر دوی آنها فشار بیشتر بر ایران است. ترامپ نامش را می‌گذارد فشار حداکثری و بایدن نامش را گذاشته بود فشار هوشمند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان این که آمریکا راهبرد ثابتی نسبت به ایران دارد گفت: راهبرد حکومت ایران هم تغییر نخواهد کرد راهبرد ایران در مقابل قاتل سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و با تایید کنندگان این جنایت و ترور تفاوتی نخواهد داشت.  همچنین ملت ایران طی چند سال گذشته  نتیجه غرب گرایی و اعتماد به غرب را مشاهده کرده است؛ بزرگترین ضررش شرطی شدن  بیش از حد اقتصادمان بوده که مردم  بیش از پیش آن را لمس می‌کنند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی رابطه جمهوری اسلامی ایران با دولت جدید آمریکا را بدتر از رابطه ایران با دونالد ترامپ پیش بینی کرد و گفت:  احساس من این است که با آمدن بایدن شرایط تیره تر هم می‌شود چرا که سخترین تحریم‌ها علیه ایران زمانی اعمال شد که بایدن از معاونان باراک اوباما بود.

وی افزود: شکست ترامپ برای جهان و آمریکا معنای خاصی ندارد چرا که ترامپ و بایدن فرقی با هم ندارند. تنها نکته این است که شرایط انتخاباتی و اتفاقات یک ماه اخیر آمریکا نشان دهنده انحطاط اخلاقی و سیاسی سرمداران آمریکا است.

رحمانی در پایان در پاسخ به این پرسش که مجلس یازدهم در چه شرایطی امکان مذاکره دولت ایران و آمریکا را فراهم می‌کند گفت: آمریکا به برجام متعهد نبوده و اگر به تعهدات برگردد اتفاق خاصی نمی‌افتد جز آن که به وظایف اصلی خود عمل کرده است. آنها خودشان برجام را امضا و خودشان آن را نقض کردند ما از همان ابتدا هم نباید به آنها اعتماد می‌کردیم به نظرم مجلس یازدهم اجازه هیچ گونه توافقی را نخواهد داد و نباید هم بدهد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *