اقتصاد مقاومتی یک برنامه حساب شده و روزنه رحمت است

اقتصاد مقاومتی یک برنامه حساب شده و روزنه رحمت است.

مدیرعامل بانک قوامین گفت: جهت تحقق اهداف کلان اقتصاد مقاومتی باید همه تلاشی دگرگونه و اثربخش داشته باشیم و ضمن استفاده از تمام ظرفیت های ممکن از کوچک ترین هدر رفت ها جلوگیری نماییم.

آیت الله کاظم صدیقی عضو تشخیص مصلحت نظام و خطیب موقت نماز جمعه تهران در دیدار با مدیرعامل ، قائم مقام و معاونین بانک قوامین، اقتصاد مقاومتی را یک استراتژی و روزنه رحمت دانست و تصریح کرد : شما در محور کاری خودتان اقتصاد مقاومتی را به عنوان یک راهبرد قرار دهید و آن را عملیاتی نمایید.

آیت الله صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه حضرت حق تعالی عبادت را در فضای اقتصاد و امنیت تعریف می کند یادآور شد: اقتصاد و امنیت جزء ضروریات است و اگر جامعه این دو مقوله مهم را نداشته باشد در عرصه فرهنگی و اخلاقی موفق نخواهد بود.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر ضرورت مدیریت صحیح در تمام ارکان به خصوص در اقتصاد خاطر نشان کرد: اگر قانون خوب را به مدیر بد بدهیم از آن استفاده خوب نخواهد کرد و آن را بد جلوه می دهد. و بالعکس اگر حتی قانون بد را به مدیر خوب بسپاریم از همین قانون به نحوی استفاده میکند که زیان ها را به حداقل می رساند. لذا نقش مدیریت یک نقش اساسی و مهم است که بایستی به آن اهمیت بدهیم و توجه داشته باشیم که در اقتصاد مهندسی و طراحی درست و مدیریت لازم است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با تأکید بر اینکه مدیر موفق می بایستی هم بر خود و هم به اوضاع پیرامون تحت مدیریتش مسلط باشد؛ افزود: مدیران می بایستی هم مهارت کاری داشته باشند و هم کنترل و انضباط درونی و بیرونی را مدنظر قرار دهند. باید توجه داشته باشیم که قدرت روحی و ظرفیت مدیریتی شرط مهمی است که باید سرلوحه مدیریت کاری قرار دهیم.

آیت الله صدیقی برنامه ریزی در کارها را یک رکن اساسی در مدیریت خواند و یادآور شد: بایستی از روزمرگی در کارها بپرهیزیم و با برنامه ریزی و آینده نگری کارها را پیش ببریم. ما باید برای آینده برنامه داشته باشیم ، عدم پیش بینی و عدم برنامه ریزی و آینده نگری نقض مدیریت است.

خطیب نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود به ایمان و توکل در کارها اشاره کرد و یادآور شد: در کارها با اعتقاد به نیروی لایزال الهی و با آرامش باید کارها را پیش ببریم و مشکلات را رفع کنیم ایمان در کارها پشتوانه بزرگی است که به ما اعتماد به نفس می دهد، بنابراین اگر همه ما با پشتوانه ایمان کارها را به پیش ببریم انشاءالله در تمام ارکان با اعتقاد و ایمان موفق خواهیم بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن تقدیر و قدردانی از مدیران و کارکنان بانک قوامین، خوشنامی و اعتماد مردم را یک سرمایه بزرگ خواند که با هیچ چیز قابل مقایسه نیست و تصریح کرد: با اعتماد و اعتقاد به خدا و با توسل به ائمه اطهار (ع) و حضرت ولی عصر (عج) کارها را درست انجام دهیم و در همه امور مدیریتی رضایت حضرت حق و مردم را مد نظر قرار دهیم.

برپایه همین گزارش قبل از سخنان آیت الله صدیقی دکتر نتاج مدیرعامل بانک قوامین گزارشی از عملکرد بانک قوامین ارائه نمود و برنامه های بانک را در حوزه پولی و بانکی و ماموریت های آن بر شمرد.

وی در بخشی از سخنان خود در خصوص نقش قوامین در حل بحران صندوق های بحران زده مطالبی را ارائه کرد.

دکتر نتاج گفت: قطعاً مشکلاتی در اقتصاد وجود دارد که برخی اوقات این مشکلات بزرگ نمایی می شوند و بعد هم متاسفانه به نظام بانکی کشور نسبت داده می شود که این کم لطفی ها نیازمند بازنگری است.

این گزارش حاکیست: دکتر نجف پور قائم مقام بانک نیز در این دیدار برنامه های بانک قوامین را در تحقق اقتصاد مقاومتی تشریح کرد.

 

 

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *