سردار سلیمانی از آغاز بحران سوریه به اسد پیشنهاد داده بود خانواده‌اش را به ایران بفرستد

 وزیر اطلاعات ایران در مصاحبه با المیادین گفت سردار سلیمانی از‌‌ آغاز بحران سوریه، به بشار اسد پیشنهاد داده بود خانواده‌اش را به تهران بفرستد، اما وی این پیشنهاد را نپذیرفت.
به گزارش سادس به نقل از رویکرد : شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد ایران دفاع از سوریه و عراق را دفاع از امنیت راهبردی خود می‌داند و متحدانش را تنها نمی‌گذارد.

بر اساس گزارش این شبکه، وزیر اطلاعات ایران اعلام کرد توطئه علیه سوریه از زمان حمایت بشار اسد از حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه با رژیم صهیونیستی آغاز شد. وی فاش کرد سردار سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه، از‌‌ همان آغاز بحران سوریه، به بشار اسد پیشنهاد کرده بود خانواده‌اش را به ایران بفرستد تا با خیال راحت جنگ را فرماندهی کند، اما وی (اسد) این پیشنهاد را نپذیرفته و گفته بود خانواده وی نیز مانند بقیه خانواده‌های سوری در دمشق باقی خواهند ماند.

«حازم کلاس،» خبرنگار این شبکه در تهران، در گفتگویی زنده درباره این اظهارات محمود علوی وزیر اطلاعات ایران و اهمیت آن در شرایط کنونی گفت: در حقیقت می‌توان گفت این اظهارات به ویژه در شرایط کنونی،‌‌ همان طور که خود وزیر اطلاعات نیز تاکید کرد دلالت بر آن دارد که ایران به هیچ وجه متحدان خود را تنها نمی‌گذارد و نبرد جاری در سوریه به گفته ایشان، نبرد با تروریسم است هرچند بحرانی را در سوریه موجب شده است ولی واقعیتی به نام تروریسم وجود دارد که باید با آن مقابله شود.

وی افزود: «با نگاهی به اظهارات وزیر اطلاعات ایران می‌توان گفت، ایشان در اظهارات خود به سه اصل استناد کرد: اصل نخست اصل دینی است. وی تاکید کرد اعضای داعش که ادعای اسلام خواهی می‌کنند مسلمان نیستند بلکه باید پرچم اسلام ناب و صحیح برافراشته شود از این رو، ایران در عراق و سوریه حضور یافته است تا از حرم‌های مقدس دفاع کند و قرائت درست از اسلام را تبیین و با این تصویری که گروه داعش از اسلام معرفی می‌کند مخالفت کند. اصل دوم، اصلی راهبردی است ایران که در سوریه یا عراق حضور مستشاری دارد و از این دو کشور دفاع می‌کند در حقیقت از امنیت راهبردی خود دفاع می‌کند. وی در یک کلام گفت اگر ما با این افراد در سوریه و عراق نمی‌جنگیدیم ناگزیر بودیم در برخی استان‌های غربی خود در مرز عراق بجنگیم. اصل سوم، اصل سیاسی است وقتی ایشان این مسئله را بیان می‌کند منظورش محور مقاومت است. وی آشکارا به این مسئله اشاره کرد که توطئه علیه سوریه از زمان حمایت رهبری سوریه از حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه آغاز شد. از آن زمان ایران همواره تاکید کرده است که محور مقاومت، به هیچ وجه نباید هدف قرار بگیرد و سوریه راس محور مقاومت در این محور است. این سه اصل می‌تواند علل اصلی حمایت ایران از نظام سوریه را ترسیم کند و به تصویر بکشد.»

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *