سال ۹۵ برای بانک سرمایه سال وصول مطالبات معوق است/ برای وصول مطالبات معوق از شرکتهای تخصصی مرتبط کمک می گیریم

 برای کاهش این مطالبات با تعدادی از موسسات و شرکتهایی که در بخش وصول مطالبات فعال هستند و اطلاعاتشان را برای ما ارسال کرده اند در ارتباط هستیم و اطلاعاتشان را به کارگروه وصول مطالبات ارائه داده ایم تا با تشخیص خود بتوانند از فعالیت تخصصی این موسسات و شرکتها استفاده کنند.
به گزارش سادس به نقل از رویکرد علیرضا حیدرآبادی‌پور، مدیرعامل بانک سرمایه  درباره وضعیت مطالبات معوق بانک سرمایه گفت: بانک سرمایه تمهیدات و برنامه هایی را برای به کارگیری سازمانها و نیروهای انسانی به منظور وصول مطالبات معوق بانک که تقریبا در ۴ ، ۵ سال گذشته تغییر محسوسی نداشته ، فراهم کرده است.

وی افزود: هیات مدیره بانک، کارگروه هایی را در ارتباط با وصول مطالبات تشکیل داده و اعضای آن را مشخص کرده و این اختیار به کارگروه داده شده که از ابزار و اختیارات قانونی برای وصول و استیفای حقوق بانک استفاده کنند. سال ۹۵ برای بانک سرمایه سال وصول مطالبات معوق است.

مدیرعامل بانک سرمایه بیان داشت: در حال حاضر مطالبات معوق بانک سرمایه حدودا دو برابر متوسط نرخ مطالبات استاندارد بانک های داخلی است که اگر نرخ متوسط را ۱۲ درصد در نظر بگیریم درصد مطالبات معوق بانک سرمایه حدود ۲۴ درصد می باشد. ما برای کاهش این مطالبات با تعدادی از موسسات و شرکتهایی که در بخش وصول مطالبات فعال هستند و اطلاعاتشان را برای ما ارسال کرده اند در ارتباط هستیم و اطلاعاتشان را به کارگروه وصول مطالبات ارائه داده ایم تا با تشخیص خود بتوانند از فعالیت تخصصی این موسسات و شرکتها استفاده کنند.

حیدرآبادی پور به بیان اقدامات بانک سرمایه در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل پرداخت و خاطرنشان کرد: برای تحقق شعار امسال سعی داریم تا بخش پروسه های تصمیم گیری برای رفع نیازهای مشتریان را به کوتاه ترین زمان برسانیم و در ارتباط با فرمایشی که مقام معظم رهبری در خصوص ایجاد و فراهم نمودن تسهیلات در ارتباط با فعالیت بنگاه های اقتصادی داشته اند بتوانیم نیازهای داخلی خودمان را با توجه به امکانات منابع و بسترهایی که در کشور وجود دارد، برطرف کنیم.

وی در ادامه اظهار داشت: به بیان دیگر برای استفاده از تمامی ظرفیت ها سعی کرده ایم پروسه تصمیم گیری را در بانک سرمایه کوتاه تر کنیم و بتوانیم با این اقدام و عملمان هر چه سریعتر نیازهای مشتریان عزیز را در بخش های مختلف اقتصادی پاسخگو باشیم.

مدیرعامل بانک سرمایه درباره وضعیت نرخ سود بانکی تصریح کرد: با کاهش نرخ سود سپرده ها انگیزه سپرده گذاران برای سپرده گذاری در بانکها کمتر و در بازار سرمایه و همچنین خرید و فروش اوراق سهام مربوط به بنگاه های اقتصادی بیشتر می شود و این روند قطعا به توسعه و نوسازی واحدهای تولیدی و صنعتی کشور کمک بزرگی خواهد کرد.سرمایه‌گذاری‌های جدید باعث بازسازی و ورود فناوری‌های جدید و ماشین‌آلات نو خواهد شد تا به این وسیله تولیدات داخلی قابل رقابت با کالاهای خارجی شود.

حیدرآبادی پور در پایان عنوان داشت: کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی در داخل کشور باعث کاهش فاصله با نرخ‌های خارج از کشور خواهد شد. از نظر بنده نرخ سود سپرده‌های بانکی باید کاهش یابد و بهترین نرخ سود سپرده ها برای سال جاری ۱۲ درصد و برای نرخ تسهیلات ۱۴ ، ۱۵ درصد مناسب است.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *