قلی‌پور: سیاسیون با رانت وارد مدیریت ورزش می‌شوند/ ووشو چیدمان درستی دارد


قلی‌پور: سیاسیون با رانت وارد مدیریت ورزش می‌شوند/ ووشو چیدمان درستی دارد

کاپیتان سابق تیم ملی ووشوی ایران گفت: متاسفانه در این سال ها شاهد آن هستیم که سیاسیون با رانت و لابی وارد ورزش می‌شوند و هیچ‌گاه هم موفق نیستند.

حمیدرضا قلی‌پور در گفت‌وگو با سادس، درباره شاخص‌های اصلی رئیس آینده فدراسیون ووشو، اظهار کرد: متاسفانه همیشه مشکل اصلی جامعه ورزش ایران این است که هیچ‌وقت مدیران ورزشی روی کار نمی‌آیند و هربار شاهد روی کار آمدن افراد غیر ورزشی و خصوصا سیاسیون هستیم. متاسفانه الآن شاهد هستیم که این روزها سیاسیون با رانت و لابی در برخی مناصب روی کار می‌آیند که اصلا هم موفق نیستند. دلیل اینکه آن‌ها نمی‌توانند در ورزش موفق باشند این است که جامعه ورزش آن‌ها را قبول ندارد.

او ادامه داد:‌ وقتی یک ورزشکار مدیر خود را قبول نداشته باشد، کار برای آن مدیر خیلی سخت می‌شود. البته تعداد اندکی از غیر ورزشی ها نیز بوده اند که در ورزش موفق شده اند و از نظر من رئیسی که قرار است برای ووشو انتخاب شود، باید مانند مهدی علی‌نژاد حداقل سررشته‌ای از ورزش داشته باشد. از نظر من چنین افرادی می‌توانند موفق باشند. قشنگ به یاد دارم که وقتی مهدی‌ علی‌نژاد به تازگی رئیس فدراسیون شده بود، تا ساعت یک دو صبح در فدراسیون مانده و برای پیشبردن برنامه‌هایش و موفقیت ووشو کار می‌کرد.

* پشت پرده هر انتخاباتی سیاست خاصی وجود دارد

پر افتخارترین ووشوکار ایران، با بیان اینکه هر انتخاباتی همیشه سیاست‌های خاص خودش را به همراه دارد، توضیح داد: همیشه یکسری از کاندیداها به نوعی حمایت کننده یک کاندیدای دیگر هستند. در حال حاضر هم من نمی‌دانم که کدام یک از کاندیداهای انتخابات ووشو واقعی هستند، اما می‌دانم که ووشو در این سال‌ها موفق بوده و دلیل آن درست انجام شدن کارها است. طی سال‌های گذشته همه چیز در فدراسیون ووشو درست چیده شده و رئیس جدید اگر می‌خواهد موفق باشد، باید کاری کند که در ووشو شاهد یک موفقیت چشم‌گیرتر باشیم.

*ووشو در بخش فنی به تلاش بیشتر نیاز دارد

ووشوی ایران با ریاست مهدی علی‌نژاد پس از طی کردن روند رو به رشدش در سال‌های اخیر، سرانجام به عنوان نخستین تیم در جهان توانست چین را پشت سر گذاشته و در دو سال گذشته عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کند. قلی‌پور در پاسخ به این سوال که با توجه به نبود ووشو در المپیک، می‌توان گفت که این نتیجه نهایت موفقیت‌های یک رئیس در فدراسیون ووشو است؟ توضیح داد: واقعیت این است که چنین بحثی به مسائل فنی در ووشو باز می‌گردد و برای صحبت کردن در این مورد مصاحبه کافی نیست. ما الآن در بحث مدیریت ووشو واقعا به همه آن چیزی که نیاز بود رسیده‌ایم، اما در بحث فنی همچنان نیازمند کار و تلاش زیاد هستیم. مدیر جدید اگر می‌خواهد از او به عنوان فردی موفق در ووشو یاد شود باید موفقیت‌های سال‌های اخیر را حفظ کند. اگر ورزشکاری نامش در ووشو یا هر رشته دیگری ماندگار شده، دلیلش تداوم موفقیت‌هایش بوده است. مدیر جدید هم می‌تواند با حفظ نتایج خوب ووشو در این سال‌ها در زمره مدیران موفق قرار گیرد. 

*فدراسیون ووشو را علی‌نژاد ساخته است

کاپیتان سابق تیم ملی ووشوی ایران، در واکنش به این موضوع که آیا رئیس جدید باید فعالیت‌های خود را با هماهنگی علی‌نژاد پیش ببرد؟ تصریح کرد: واقعیت این است که در حال حاضر جایگاه فعلی علی‌نژاد در ورزش کشور به گونه‌ای است که همه روسای فدراسیون‌ها باید با او روابط حسنه‌ای داشته باشند. رئیس جدید فدراسیون چه بخواهد و چه نخواهد، فدراسیون فعلی را علی‌نژاد ساخته است. به نظر من رئیس جدید باید در کنار هماهنگی‌هایی که با او دارد، باید نوآوری‌هایی را هم داشته باشد، به عنوان مثال شاید بتواند ۳ یا ۴ مربی خوب تالوی چینی را به ایران آورده و چندین سال در کشور نگه دارد. اگر تالوی ما هنوز به موفقیت‌های ساندا نرسیده دلیلش مدیریت ضعیف نیست بلکه نبود زیر ساخت کافی از جمله تالو فیلد است. چیدمان فدراسیون درست است و خط مشی علی‌نژاد باید ادامه داشته باشد. رئیس جدید باید با نوآوری‌های خود تحول جدیدی را در این رشته ایجاد کند. 

*اگر مشکلی نباشد ماه دسامبر مبارزه می‌کنم

او همچنین درباره فعالیت‌های شخصی خود نیز توضیح داد: در حال حاضر تمریناتم را برای حضور در مسابقات حرفه‌ای پیگیری می‌کنم. سازمان‌هایی که با آن‌ها صحبت کرده‌ایم فعلا بخاطر کرونا اجازه شروع مسابقات را ندارند، اما فکر می‌کنم اگر مشکلی به وجود نیاید در ماه دسامبر روی رینگ می‌روم. با این حال فعلا قرارداد رسمی با سازمان خاصی نبسته‌ام که نام آن‌ها را مطرح کنم، اما با کمپانی‌های خوبی وارد مذاکره شده‌ایم. 

*بهتر از من پیدا کرده‌اند!

حسین اوجاقی سرمربی تیم ملی ساندای ایران، یکی از کاندیداهای تایید صلاحیت شده برای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون ووشو است. قلی‌پور در واکنش به این موضوع که آیا برای در اختیار گرفتن هدایت تیم ملی ساندا صحبتی با او نشده است؟ توضیح داد: از زمانی که اردوها را ترک و از تیم ملی خداحافظی کرده‌ام با بنده صحبتی نشده و همانطور که می‌دانید این موضوع سلیقه‌ای است. شاید بهتر از من را پیدا کرده‌اند (باخنده)! با این وجود من همیشه آماده هستم تا به تیم ملی ایران خدمت و کمک کنم. البته در صورتی هم که قرار باشد برای تیم ملی کار کنم شرایط خود را خواهم داشت. 

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *